- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

پیامدهای حمله نیروهای اوکراین به یک ساختمان مسکونی در روسیه+ ویدیو

© Photo / Eyewitness photoحمله نیروهای اوکراین به شهر بلگورود روسیه
حمله نیروهای اوکراین به شهر بلگورود روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2024
اشتراک
وزارت دفاع روسیه از حمله تروریستی به ساختمان مسکونی شهر بلگورود با استفاده از سامانه موشکی تاکتیکی توچکا یو، سامانه های راکت پرتاب چندگانه آلدر و RM-70 ومپایر خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، آخرین طبقه و سقف اتاق زیر شیروانی در یک ساختمان بلند در بلگورود که در اثر حمله نیروهای مسلح اوکراین آسیب دیده بود، فروریخت.
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک که در محل حادثه حضور دارد، اتاق زیر شیروانی و سقف در جریان عملیات جستجو فرو ریخت. در آن زمان ممکن بود افرادی در زیر آوار باشند، اما به گفته ساکنان محلی، تا آن لحظه از غیرنظامیانی که به پاکسازی آوار کمک کردند، خواسته شد محل را ترک کنند. یک شاهد عینی نیز به اسپوتنیک گفت که در آن لحظه امدادگران را روی آوار ندیده است.
وزارت دفاع روسیه از حمله تروریستی به ساختمان مسکونی شهر بلگورود با استفاده از سامانه موشکی تاکتیکی توچکا یو، سامانه های راکت پرتاب چندگانه آلدر و RM-70 ومپایر خبر داد.
سامانه‌های پدافند هوایی روسیه در حین دفع این حمله، 6 موشک توچکا یو، چهار موشک ومپایر و دو موشک ویلخا را منهدم کردند. قطعات یکی از موشک های ساقط شده توچکا یو به یک ساختمان مسکونی آسیب رساند.
وزارت شرایط غیرمترقبه روسیه گزارش داد که پس از ریزش ورودی یک ساختمان مسکونی در بلگورود، 12 نفر از جمله دو کودک از زیر آوار نجات یافتند.
زارت دفاع روسیه از حمله تروریستی اوکراین به منطقه مسکونی شهر بلگورود با استفاده از موشک های "توچکا-یو"، "اولخا" و "وامپایر" خبر داد. قطعات یکی از موشک های ساقط شده "توچکا یو" به یک ساختمان مسکونی در شهر بلگورود آسیب رساند.
در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: "حدود ساعت 11:40 به وقت مسکو، رژیم کی یف با استفاده از سامانه موشکی تاکتیکی توچکا-یو، سامانه های موشک پرتاب چندگانه "اولخا" و آر ام-70 "ومپایر" به مناطق مسکونی شهر بلگورود حمله تروریستی انجام داد."
خاطرنشان می‌شود که در جریان دفع حمله کی یف توسط پدافند هوایی، 6 موشک "توچکا یو"، چهار راکت "وامپایر" و و دو راکت "اولخا" منهدم شد.
این وزارتخانه افزود: "قطعات یکی از موشک های ساقط شده گتوچکا یو" به یک ساختمان مسکونی در شهر بلگورود آسیب رساند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала