گزارش و تحلیل

دیدارهای معاون کنسولی وزارت خارجه ایران با وزیر مشاور در امور خارجی و وزیر دادگستری امارات

© Sputnikدیدارهای معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت خارجه ایران با وزیر مشاور در امور خارجی و وزیر دادگستری امارات
دیدارهای معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت خارجه ایران با وزیر مشاور در امور خارجی و وزیر دادگستری امارات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2024
اشتراک
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران علیرضا بیکدلی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با خلیفه شاهین، وزیر مشاور در امور خارجه امارات عربی متحده ملاقات و در باره تقویت همکاری‌های کنسولی دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.
بیکدلی در این دیدار تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سیاست همسایگی به گسترش همه جانبه روابط متقابل با همسایگان اولویت می دهد و ر این راستادتعاملات مردمی موجب تحکیم پیوندهای همسایگی است و نشست های کنسولی با هدف تسهیل این پیوندها حل و فصل مشکلات مربوط به اتباع دو کشور برگزار می شود.
وزیر مشاور در امور خارجی امارات نیز تاکید کرد امارات مصمم به تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران است و از گسترش همکاری‌های کنسولی استقبال می کند.
© Sputnikدیدارهای معاون کنسولی وزارت خارجه ایران با وزیر مشاور در امور خارجی و وزیر دادگستری امارات
دیدارهای معاون کنسولی وزارت خارجه ایران با وزیر مشاور در امور خارجی و وزیر دادگستری امارات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2024
دیدارهای معاون کنسولی وزارت خارجه ایران با وزیر مشاور در امور خارجی و وزیر دادگستری امارات
علیرضا بیکدلی معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه همچنین در ابوظبی با عبدالله النعيمی، وزیر دادگستری امارات عربی متحده دیدار کرد.
در این ملاقات با استقبال از گسترش همه جانبه روابط و برگزاری دهمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی دو کشور پس از گذشت ده سال، درباره موضوعات حقوقی و قضایی مربوط به اتباع دو کشور تبادل نظر و رایزنی شد.
بیکدلی تسهیل در امور اتباع را از نمادهای سیاست همسایگی و موجب تحکیم مناسبات دانست.
عبدالله النعیمی نیز در این دیدار با تاکید بر اراده مقامات دو کشور برای گسترش روابط برادرانه فیمابین تهران و ابوظبی، از امضای موافقتنامه انتقال محکومین به حبس حمایت کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала