گردشگری پزشکی در روسیه

© Sputnik / Maxim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر Посетители международной выставки Russia Halal Expo-2019 в Казани, которая проходит в рамках XI международного экономического саммита "Россия — Исламский мир: KazanSummit"
Посетители международной выставки Russia Halal Expo-2019 в Казани, которая проходит в рамках XI международного экономического саммита Россия — Исламский мир: KazanSummit - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2024
اشتراک
گردشگری پزشکی در روسیه به طور قابل توجهی در حال توسعه است: در سال 2017 میلادی بیش از 300 هزار بیماران خارجی در فدراسیون روسیه معالجه شده بوند، در حالی این تعداد در 2022 میلادی بالغ بر 1,2 میلیون نفر بود. باید متذکر شد که بخشی عمده  از آنها از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی بوند.
شهروندان از آذربایجان، قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان و قرقیزستان بیشترین علاقه را به خدمات پزشکی در فدراسیون روسیه نشان می دهند. محبوب ترین حوزه ها در میان گردشگران پزشکی: چک آپ (بررسی کامل پزشکی)، دندانپزشکی، انکولوژی، چشم پزشکی، جراحی مغز و اعصاب، جراحی قلب و عروق، پزشکی گوش و حلق و بینی، مامایی، اورولوژی، تروماتولوژی و ارتوپدی می باشند. چنین داده ها در اجلاس بین المللی اقتصادی "روسیه - جهان اسلام: کازان فوروم" در سال گذشته اعلام شده بود.
به گفته میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت فدراسیون روسیه، بیشترین گردشگران پزشکی برای کمک گرفتن در زمینه چشم پزشکی به روسیه بیایند. کارشناسان معتقدند که افزایش تعداد بیماران از کشورهای خارجی ناشی از ایجاد پروژه فدرال "توسعه صادرات خدمات پزشکی" است. خاطرنشان می شود که گردشگری پزشکی حلال در روسیه راهاندازی شد و در اکنون حال توسعه است. معمولا این یک بسته اضافی از خدمات برای گردشگران مسلمان است که در جریان تور مذهبی به دنبال درمان هستند.
گردشگران می توانند در آسایشگاه هایی که مطابق با استانداردهای حلال و دارای گواهینامه هستند، در روسیه به سلامت خود را بهبود بخشیدند. طرح منطقه ای "گردشگری حلال" با گواهی آسایشگاه ها برای پذیرایی از مهمانان کشورهای اسلامی در جمهوری تاتارستان وجود دارد. این گواهی از طرف "روسکاچستو" (Roskachestvo) دریافت می شود و در کشورهای حوزه خلیج فارس، تعدادی از کشورهای سازمان همکاری اسلامی و همچنین در کشورهای اتحادیه گمرکی معتبر است.
از جمله مزایایی گردشگری پزشکی در روسیه می توان به مراقبت های پزشکی پیشرفته، استانداردهای با کیفیت بالا، پزشکان با مهارت و تجربه بین المللی، هزینه مناسب برای خدمات پزشکی و هزینه های مرتبط (اسکان، غذا، حمل و نقل)، امکان ارائه درمان توانبخشی اشاره کرد.
Баннеры с символикой Международного экономического форума Россия - Исламский мир: KazanForum на территории Казанского кремля - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2023
مجمع کشورهای اسلامی در کازان پیامی به تمام جهان می رساند که روسیه تنها نیست
به گفته برگزارکنندگان، در سال 2024 میلادی موضوع گردشگری پزشکی به عنوان بخشی از برنامه اجلاس بین المللی "روسیه - جهان اسلام: کازان فوروم" که در ماه آینده در شهر کازان (جمهوری تاتارستان) برگزار می شود، مطرح خواهد شد. کارشناسان از کشورهای اسلامی درباره توسعه گردشگری پزشکی در روسیه و کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی گفتگو خواهند کرد و همچنین فرصت های جدید برای بیماران کشورهای جهان اسلام و مسائل ارائه خدمات پزشکی حلال را مورد بحث و بررسی خواهند داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала