مجمع کشورهای اسلامی در کازان پیامی به تمام جهان می رساند که روسیه تنها نیست

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Баннеры с символикой Международного экономического форума "Россия - Исламский мир: KazanForum" на территории Казанского кремля
Баннеры с символикой Международного экономического форума Россия - Исламский мир: KazanForum на территории Казанского кремля - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2023
اشتراک
اختصاصی
مشاور رئیس جمهور یمن در امور زنان، دستیار رئیس کنگره عمومی مردمی در امور جامعه مدنی، فائکه السید، در حاشیه مجمع بین المللی اقتصادی روسیه و کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی "روسیه- جهان اسلام" در کازان، گفت : پیام این مجمع، اتحاد کشورها برای مبارزه با غرب امپریالیست است.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته دستیار رئیس کنگره عمومی مردمی در امور جامعه مدنی یمن، مجمع بین المللی اقتصادی روسیه و کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در کازان یک پدیده سیاسی، یک پدیده همبستگی و همکاری اقتصادی و همچنین همبستگی روسیه و جهان اسلام است.
این همبستگی در چارچوب مبارزه با محافل امپریالیستی غرب که مخالف اسلام، نوع بشر و روسیه هستند صورت می گیرد. امسال این انجمن در وهله اول از نظر تعداد شرکت کنندگان بیشتر با انجمن قبلی تفاوت دارد.
من فکر می کنم که این یک سیگنال مثبت است که حاوی پیام های زیادی است که قطعا به تمام جهان منتقل خواهد شد.
و آنها شاهد این واقعیت هستند که روسیه تنها نیست و بسیاری از کشورها در کنار آن هستند. روسیه، چین و ایران برای برقراری امنیت و آرامش در خلیج فارس تلاش می‌کنند و این فقط مربوط به ما نیست، بلکه به همه مردم منطقه نیز مربوط می‌شود.
اجلاس بین المللی اقتصادی "روسیه - جهان اسلام: کازان فروم (KazanForum) " به عنوان بستر اصلی تعامل اقتصادی بین فدراسیون روسیه و کشورهای جهان اسلام به حساب می آید که در سالهای گذشته تحت عنوان کازان سامیت (KazanSummit ) برگزار می شد و از سال جاری میلادی با توجه به ارتقای جایگاه آن تا سطح فدرال به کازان فروم مانند فروم های در شهرهای سنت پترزبورگ و ولادیواستوک تغییر نام داده است.

اجلاس بین المللی اقتصادی روسیه و کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) در شهر قازان برای نخستین بار در سال ۲۰۰۹ برگزار شد. هدف اصلی اجلاس فوق، تقویت پیوندهای تجاری، اقتصادی، علمی، فناوری، اجتماعی و فرهنگی استانهای روسیه با کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی و مساعدت در توسعه نهادهای بانکداری اسلامی در فدراسیون روسیه بود و نمایندگان سازمان های بین المللی، ارگان های دولتی، نهادهای مالی، سفارتخانه ها، پارلمانها و همچنین سرمایه گذاران، تجار و مدیران ارشد روسی و خارجی از جمله شرکت کنندگان در این اجلاس بودند.
رئیس جمهوری تاتارستان به دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه، با حفظ سمت به عنوان رئیس کارگروه همکاریهای اقتصادی و استراتژیک روسیه با کشورهای اسلامی منصوب شده است.
اجلاس بین المللی روسیه – جهان اسلام  کازان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2023
چندرسانه ای
اجلاس بین المللی روسیه – جهان اسلام با حضور ایران گشایش یافت + ویدئو
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала