اتفاقات قریب الوقوع در منطقه عملیات ویژه فاش شد

© Sputnik / Stanislav Krasilnikov /  مراجعه به بانک تصاویر عملیات ویژه روسیه در اوکراین
عملیات ویژه روسیه در اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2024
اشتراک
در غرب از تهددیات واقعی که اوکراین با آن روبرو خواهد شد صحبت کردند.
به گزارش اسپوتنیک، فرانتس اشتفان گادی، تحلیلگر نظامی اتریشی معتقد است که ارتش روسیه در سال جاری اوکراین را با فروپاشی جبهه در برخی مناطق تهدید خواهد کرد.
وی گفت: "خطر فروپاشی نسبی خط مقدم اوکراین در سال 2024 واقعی است».
در مقاله این تحلیلگر نظامی آمده است: «تلفات اخیر نیروهای مسلح اوکراین در غرب آودیوکا، آسیب‌پذیری اوکراین را پس از ماه‌ها تأخیر در ارسال کمک‌های متحدان غربی و شکست خود در بسیج افراد بیشتر برای تکمیل واحدهای خط مقدم برجسته می‌کند. در عین حال، روسیه با فرسودگی ارتش اوکراین که در انتظار کمک های وعده داده شده از سوی ایالات متحده، مواضع خود را رها می کند، به پیشروی ادامه داده و بر موفقیت خود می افزاید».
گفتنی است، میخائیل اونوفر معاون فرمانده گردان تیپ 5 تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین گفت که اوکراین به شدت با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی مواجه است.
آمریکایی ها  در مورد آسیب پذیری ویژه خود در فضا صحبت کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2024
کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا سامانه پاتریوت آزاد برای اوکراین ندارد
روزنامه واشنگتن پست به نقل از نیروهای مسلح اوکراین پیشتر گزارش داده بود که کی یف قطعات یدکی کافی برای تعمیر خودروهای رزمی پیاده نظام بردلی آمریکایی را ندارد. به گزارش این نشریه، برای تهیه قطعات یدکی باید درخواست رسمی به فرمانده ارشد ارائه شود، که تعداد آنها هم محدود است، بنابراین، برخی از تجهیزات آسیب دیده صرفا استفاده نمی شوند.
میخائیل اونوفر معاون فرمانده گردان تیپ 5 تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین در مصاحبه با روزنامه "اوکراینسکایا پراودا" گفت: "مشکل دیگر کمبود مجموعه های تعمیری برای تجهیزات غربی است. یعنی از ده مورد دستگاه و تجهیزات، مثلا پنج مورد کار می کند، به عنوان مثال خودروی زرهی کاملا سالم است اما زنجیر آن مشکل دارد، به نوعی به این شکل است انگار کمک ها وجود دارند، اما قابل استفاده نیستند. به عنوان مثال، ام 113های قدیمی تر با زنجیر های فلزی وجود دارد، اما نسخه مدرن تر آن یعنی ام133 جی، بهتر است، راحت تر از موانع عبور می کند، اما برخی از قسمت های زنجیر دارای عناصر لاستیکی هستند."
به گفته وی، پس از اینکه تجهیزاتی صدمه می بیند از قطعات آن برای تعمیر انواع دیگر استفاده می شود، "یعنی به این نتیجه رسیدیم که نباید منتظر ماند و مجور شده ایم از همین قطعات استفاده کنیم".
به گفته این مقام اوکراینی، زبان خارجی مورد استفاده در توضیحات و نحوه کاربرد، یکی دیگر از مشکلات استفاده از این تجهیزات غربی است، چرا که در اغلب موارد ممکن است نیروهای اوکراینی نتوانند متن مورد نیاز را درک کنند.
پیشتر، روسیه یادداشت اعتراضی برای کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند".
دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفت که ارسال تسلیحات غرب برای اوکراین هیچ کمکی به مذاکرات نمی کند و تاثیر منفی خواهد داشت. به گفته لاوروف، ایالات متحده و ناتو با ارسال تسلیحات و آموزش نظامیان اوکراینی مستقیماً در درگیری در اوکراین مشارکت دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала