گزارش و تحلیل

امید جدید برای اوکراین

© Photo / U.S. Army / Cpl. Shaylin Quaid Украинские военные во время учений
Украинские военные во время учений  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.04.2024
اشتراک
رسانه: واقع بینانه ترین سناریو برای اوکراین امتناع از بازگشت به مرزهای سال 1991 است.
اسپوتنیک: هرمان لوپز، ستون نویس و تحلیلگر سیاسی نیویورک تایمز، گزینه های مختلف آینده برای اوکراین را در نظر گرفته، چنین می نویسد: شاید شما خوانده اید که اوضاع در اوکراین به بن بست رسیده است. اما اینطور نیست. در ماه های اخیر همه چیز به نفع روسیه تغییرکرده است. روسیه بخش قابل توجهی از قلمرو اوکراین را اشغال کرده است و قصد دارد در اواخر بهار یا در تابستان یک حمله گسترده انجام دهد. پس از اینکه در دسامبر ایالات متحده عملاً ارسال کمک را متوقف کرد، توانایی اوکراین برای مقاومت بدتر شده است. بسته 60 میلیارد دلاری میتواند اوضاع را تغییر دهد. و چگونه - در مورد این در مقاله امروز.
نیازهای اوکراین
درگیری کنونی به دور محور توپخانه می چرخد. توپ های بزرگی گلوله های انفجاری شلیک می کنند و اهداف را در فواصل دور مورد اصابت قرار می دهند. اکنون اوکراین از این نظر پنج و در جایی حتی ده برابر از روسیه عقبتر است. اریک اشمیت، متخصص امنیت ملی معتقد است که "اوکراین در نهایت مجبور خواهد شد عقب نشینی کند و بخشی از قلمرو خود را رها کند". با این حال، پول آمریکا به اوکراین این فرصت را می دهد تا منابع کلیدی گلوله های توپخانه و سلاح های ضد هوایی را دوباره پر کند. از این60 میلیارد دلار برای خرید تسلیحاتی که برای چند ماه کافی خواهند بود، استفاده می شود. بخشی از این مبلغ برای آموزش پرسنل در نظر گرفته شده است تا به اوکراین کمک کند مشکل کمبود پرسنل را حل کند و به نیروهای مسلح اوکراین اجازه دهد تا به سرعت نیروهای جدید را به خط مقدم بفرستند.نیروهای اوکراینی همچنین برای استفاده از سیستم های تسلیحاتیمدرنی که متحدان غربی برای آنها ارسال می کنند، از جمله تانک هایآبرامز و جت های جنگنده اف-16 آموزش خواهند دید.
بعد چه خواهد بود
همین که کمک ها شروع به جریان کند، اوکراین ممکن است بتواند جلوی حرکت ارتش روسیه را بگیرد و از پیشروی بسیار بالای آن جلوگیریکند. برخی از تحلیلگران بیم آن دارند که اوکراین با مشکل در کنترل زمینهای اطراف خارکف، دومین شهر بزرگ کشور پس از کی یف، و قلمرو باقی مانده در امتداد سواحل دریای سیاه، مواجه شود.
جولیان بارنز، که در زمینه اطلاعات و امنیت ملی کار می کند، گفت: "احتمالاً اوکراین با کمک های جدید می تواند دفاع خود را تقویت کند و شهرهای کلیدی را حفظ کند". شاید اوکراین حتی بتواند یک عملیاتتهاجمی را آغاز کند و بین دونباس و شبه جزیره کریمه که تحت کنترل روسیه هستند، شکاف ایجاد کند.
ارتش اوکراین پس از چندین ماه عملیات رزمی فرسوده شده  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.04.2024
آمریکا اعتراف کرد که ارتش اوکراین پس از چندین ماه عملیات رزمی فرسوده شده
با این حال، هدف رسمی اوکراین این است که همه اینها را دوباره به دست آورد. بسیاری از کارشناسان در این مورد تردید دارند، به خصوص پس از ضد حمله نافرجام سال گذشته. و برخی از منتقدان بسته کمکی ادعا می‌کنندکه کی یف حتی نمی‌تواند تهاجم روسیه را متوقف کند زیرا این درگیری برای روسیه نسبت به غرب از اهمیت بیشتری برخوردار است. بنابراین مسکو منابع بیشتری به آن اختصاص می‌دهد. جی. دی. ونس، سناتور جمهوریخواه اوهایو می گوید که ایالات متحده هنوز نمی تواند از نظر مقدار تولید تسلیحات به روسیه برسد. با این حال، اکثر کارشناسان معتقدند که کمک های اضافی نقش مهمیایفا خواهد کرد. آنها نگران سناریویی هستند که در آن روسیه با یکپیروزی آسان، اعتماد به ایالات متحده و متحدانش را تضعیف کند، حتی بتواند به کشورهای دیگر حمله کند یا چین را تشویق به حمله به تایوانکند.
واقع بینانه ترین سناریو برای اوکراین شامل بازگشت به مرزهایینیست که قبل از درگیری وجود داشت. برای اوکراین حفظ بخش بیشترقلمرو به علاوه یکپارچگی اقتصادی و استراتژیک با اروپا به مراتب بهتر از شکست کامل است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала