گزارش و تحلیل

به جای کمک به آمریکا به اوکراینی ها کمک کنید

© U.S. Air Force / Staff Sgt. Marco Gomezکمک های نظامی امریکا به اوکراین
کمک های نظامی امریکا به اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2024
اشتراک
در شرایطی که مردم اوکراین به صلح و آتش بس نیاز دارند می بینیم که برخی کشورها هنوز تلاش دارند بر طبل جنگ بکوبند و اجازه ندهند شرایط ایجاد راهکار سیاسی برای بحران اوکراین پیدا شود.
به گزارش اسپوتنیک، از آمریکا که بودجه چند ملیارد دلاری به بهانه کمک به اوکراین ولی به کام لابی های ثروت و قدرت تصویب کرده تا برخی کشورهای اروپایی که مردمشان با مشکلات اقتصادی عدیده مواجه هستند اما ترجیح می دهند پول مالیاتی که مردم با زحمت و مشقت پرداخته اند را هزینه خرید تسلیحات از کارخانه های اسلحه سازی کنند.
مثلا بریتانیا اعلام کرده که تصمیم دارد بسته کمک نظامی به ارزش بیش از 500 میلیون پوند به کیف ارائه کند.
این مبلغ و کمک های مالی سایر کشورهای اروپایی نه فقط هیچ نفعی برای مردم اوکراین ندارد بلکه فقط به نفع مجموعه های صنعت نظامی ایالات متحده است که از جنگ در اوکراین و جاهای دیگر جهان بهره می برند.
همه می دانند هیچ بخشی از این کمک ها به دست مردم اوکراین نمی رسد و حتی اگر بخشی از پولها به سمت اوکراین برود توسط مافیاهای فاسد در این کشور تقسیم می گردد.
حتی تسلیحاتی که به اوکراین ارسال می شود معمولا تسلیحاتی است که برخی کشورها جای انبار کردن این سلاح های کهنه را ندارند و میخواهند سلاح های قدیمی خود را با سلاح های جدید جایگزین کنند، برخی یک مشکل اساسی دارند و آن نا توانی در پیدا کردن جایی که بتوانند در آن ضایعات تسلیحات خود را نگهداری کنند، به همین بهانه این سلاح ها را به اوکراین می دهند تا به مکان ذخیره ضایعات آنها تبدیل شود.
به قول معروف هر آشغال تسلیحاتی که دارند به بهانه کمک به اوکراین به این کشور می دهند و در مقابل بودجه هایی که به بهانه کمک به اوکراین کنار گذاشته شده را به جیب می زنند و یا اینکه با آن تسلیحات جدید تر برای خودشان می خرند، سربازان بد بخت اوکراینی هم قربانی مطامع اینها می شوند.
امروزه این ماجرا فقط در اوکراین اتفاق نمی افتد بلکه مشاهده می کنیم در جای جای جهان ایالات متحده جنگ هایی را راه انداخته که همه فقط به نفع لابی های قدرت پشت پرده این کشور است.
آنها به خوبی می دانند که این پولها تاثیری بر روند جنگ ندارد و میدان به نفع روسیه تغییر کرده چون سربازان اوکراینی دیگر حاضر نیستند قربانی منافع آنها باشند.
ارتشبد سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
تلفات نیروهای مسلح اوکراین از آغاز عملیات ویژه روسیه
امروزه دیگر دست آنها در میان مردم اوکراین رو شده و به همین دلیل هم می باشد که دیگر سربازان اوکراینی حاضر نیستند فداکاری کنند چون می دانند فداکاری آنها برای منافع اوکراین نیست بلکه برای منافع لابی های قدرت در آمریکا و نوکران آنها در اوکراین می باشد.
روند جبهه های جنگ در اوکراین نشان می دهد که به احتمال زیاد به زودی روسی کار را از راه نظامی یکسره کند و سربازان اوکراینی هم دیگر حاضر نیستند قربانی منافع باند های فساد پشت پرده زلنسکی و یا منافع ایالات متحده و انگلیس شوند.
در چنین شرایطی به نظر می رسد بیشتر به نفع کشورهای دلسور اروپا است که پیش قدم شوند و تلاش کنند هر چه سریعتر اختلافات روسیه و اوکراین به شکل دیپلماتیک حل و فصل شود وگر نه قطعا روسیه و ملت اوکراین اقدامات برخی از آنها در شعله ورتر کردن جنگ را فراموش نخواهند کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала