گزارش و تحلیل

"بسته مرگ" 61 میلیارد دلاری

© Sputnik / Konstantin Mihalchevskiy /  مراجعه به بانک تصاویر حملات پیشگیرانه روسیه به مواضع ارتش اوکراین در استان زاپاروژیه
حملات پیشگیرانه روسیه به مواضع ارتش اوکراین در استان زاپاروژیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2024
اشتراک
رسانه ترکی در مطلبی می نویسد، بسته کمکی جدید آمریکا به اوکراین، راهی برای طولانی کردن یک درگیری مخرب و مرگبار است
به گزارش اسپوتنیک، "ارهان آلتیپارمک"، ستون نویس نشریه ترکی dikGAZETE در مطلبی در مورد موضوع مبرم کمک های جدید آمریکا به اوکراین می نویسد، پس از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین در 24 فوریه 2022، روسیه مورد حمله اقتصادی بزرگ کشورهای غربی قرار گرفت: تحریم های غیرقانونی، مصادره دارایی های روسیه و تعیین سقف قیمت نفت. غرب همچنین سعی کرده است در بسیاری از زمینه ها به مردم روسیه فشار وارد کند: ورزش، هنر، محدودیت در پروازها، خروج برندهای جهانی از روسیه، آزار و اذیت هر فرد روسی در کشورهای دیگر...
و اکنون آوریل 2024 است. مسکو حملات اقتصادی را دفع کرد و جان سالم به در برد. مسیرهای پروازی جایگزین ایجاد شده است. برنامه های تکمیلی برای جلوگیری از مشکلات اشتغال در کشور تدوین شده است. کودکان و جوانان دسترسی به آموزش را از دست ندادند و بخش مراقبت های بهداشتی بهبود یافت. در نتیجه روسیه فقط قوی تر شد.
با وجود حملات مکرر تروریستی رژیم کی یف، مردم روسیه هرگز روحیه خود را از دست ندادند. هر شهروند روسی به خوبی می دانست چه کسی پشت این یا آن حمله تروریستی است و ترجیح می داد از هرج و مرج جلوگیری کند، به دولت خود اعتماد کرد و حتی بیشتر به کشورش وفادار شد.
از سوی دیگر اوکراین یعنی تلاش های تهاجمی ناموفق، انزوای دولت ولادیمیر زلنسکی از مردم، سوگند وفاداری آن به کشورهای غربی، فشار بر جمعیت مردان اوکراین و رفتار خشن با کسانی که تلاش می کنند از سربازی اجباری اجتناب کنند، تحقیر به ساکنان دونباس، درگیری ها در داخل دولت کی یف، بحران های اقتصادی و هرج و مرج اجتماعی. و در شرایط این مشکلات، زلنسکی همچنان به گدایی از کشورهای غربی، در درجه اول از ایالات متحده، ادامه می دهد.
در حالی که روسیه بارها به میز مذاکره اشاره کرد، زلنسکی ترجیح داد مذاکره نکند، بلکه گدایی کند. مجموع کمک های ارائه شده توسط کشورهای اتحادیه اروپا به اوکراین از آغاز عملیات ویژه نظامی بالغ بر 143.2 میلیارد دلار بوده است. از این مقدار 33 میلیارد دلار کمک نظامی و مابقی کمک های بشردوستانه و بسته های دیگر است. به مردم گفته نشده است که ایالات متحده چه مقدار کمک نظامی و بشردوستانه به اوکراین ارسال کرده است.
کمک ناتو، G7 و ایالات متحده نه تنها درگیری در اوکراین را طولانی کرد. کمک های نظامی غرب اغلب توسط رژیم کی یف برای حمله به غیرنظامیان استفاده می شود و از کمک های مالی اغلب در طرح های فساد استفاده می شود.
سرانجام، ایالات متحده با بسته کمکی 61 میلیارد دلاری به اوکراین موافقت کرد. از این پول مقدار 9 میلیارد دلار در قالب کمک های غیرنظامی منتقل می شود. با این حال، این نیز راه حلی برای بحران اوکراین نیست، زیرا رژیم کی یف، که تنها از طریق حمایت خارجی وجود دارد، این پول را نیز خرج خواهد کرد. زلنسکی با امتناع از برگزاری انتخابات دموکراتیک به بهانه وضعیت اضطراری در کشور، سال آینده دوباره از غرب درخواست کمک خواهد کرد. و این یک دور باطل است. این درگیری در سومین سال خود قرار دارد ومقامات آمریکایی، کی یف را مجبور می کنند تا آخرین فرد اوکراینی بجنگد.
کریل بودانوف، رئیس اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2024
اعتراف دردناک رئیس اداره اطلاعات دولتی اوکراین در باره سرنوشت کی یف
کشورهای غربی و رژیم کی یف دائماً حقایق واقعی را نادیده می‌گیرند - روس‌ها از حملات اقتصادی نمی‌ترسند و قصد عقب ‌نشینی ندارند. معلوم نیست اوکراینی‌ها تا چه زمانی رژیم زلنسکی را تحمل خواهند کرد، اما بسته‌های کمکی جدید می‌تواند باعث ایجاد بحران‌های جدیدی در اوکراین شود. ما توضیح شفافی در مورد نحوه استفاده از منابع تخصیص یافته نمی بینیم. نخبگان اوکراینی در تلاشند تا تکه ای از کیک را بگیرند، در حالی که مردم همچنان فقیر هستند و تلفات نیروهای مسلح اوکراین همچنان در حال افزایش است.
با نگاهی به همه اینها، مشخص می شود که بسته جدید 61 میلیارد دلاری، درها را به روی مذاکرات صلح می بندد و راه را به روی مشکل جدیدی باز می کند. این یک بسته مرگ است. چنین بسته های کمکی صلح نمی آورد، بلکه باعث مرگ های بیشتر می شود. افراد بیشتری در جبهه خواهند مرد، غیرنظامیان بیشتری رنج خواهند دید، و در اوکراین، جایی که امنیت عملاً وجود ندارد، ناآرامی های داخلی حتی ممکن است رخ دهد.
تنها در صورتی که غرب اوکراین را مجبور به مذاکره با روسیه کند، امکان گفتگو درباره صلح وجود خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала