رسانه: آمریکا حمله اسرائیل به ایران را واکنشی نسبتا متعادل می‌داند

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر کاخ سفید در واشنگتن
کاخ سفید در واشنگتن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2024
اشتراک
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و دستیارانش حمله اسرائیل به ایران را پاسخی نسبتا سنجیده می دانند و امیدوارند که رویارویی دو کشور به تشدید تنش منطقه ای منجر نشود.
به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه نوشت: "پرزیدنت بایدن و دستیارانش حمله روز جمعه اسرائیل به ایران را پاسخی نسبتاً سنجیده به رگبار موشک‌ها و پهپادهای تهران به سوی اسرائیل در آخر هفته گذشته می‌دانند و به طور فزاینده‌ای امیدوارند که رویارویی بین دو کشور منجر به تشدید فوری تنش در منطقه نشود."
حسین امیرعبداللهیان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2024
وزیر خارجه ایران درباره حمله اسرائیل: پرواز دو یا سه کوادکوپتر در اصفهان در حد اسباب‌بازی است
طوری که رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند اسرائیل بامداد جمعه یک حمله تلافی جویانه "محدود" به اهدافی در ایران انجام داد که انفجارهایی در نزدیکی شهر اصفهان گزارش شد. خبرگزاری صدا و سیما ایران گزارش داد در تعدادی از استان های کشور سامانه های پدافند هوایی به نزدیک شدن پهپادها پاسخ دادند. خبرگزاری تسنیم نوشت تاسیسات هسته ای استان اصفهان کاملاً ایمن است. در همان زمان، سه مقام ایرانی در گفتگو با نیویورک تایمز تأیید کردند که هدف این حملات یک پایگاه هوایی در نزدیکی اصفهان بوده است. حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، گفت، پهپادهای سرنگون شده بر فراز اصفهان هیچ خسارتی نداشته و رسانه‌های "طرفدار اسرائیل" را به تلاش برای اغراق در تأثیر این حمله متهم کرد. این حمله تقریبا یک هفته پس از حمله موشکی گسترده ایران به اسرائیل انجام شد.
پیشتر آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش داده بود که ایران تولید اورانیوم غنی شده را تا 60 درصد از جمله در تاسیسات زیرزمینی نطنز افزایش داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала