نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

© AP Photo / Geert Vanden Wijngaertنخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد
نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2024
اشتراک
ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه های کلیدی خود را به شکست کشانده اند.
به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:" اکنون رهبران اتحادیه اروپا به همراه پروژه های اصلی که خودشان انتخاب کرده اند، مانند گذارسبز، سیاست های پایداری، مهاجرت، تحریم ها و سیاست های نظامی شکست خورده اند. رهبری فعلی اتحادیه اروپا باید برود، ما به رهبران جدید نیاز داریم ".
به گفته وی، بروکسل از اصل حاکمیت قانون و مکانیسم مشروط سازی همچون "ارعاب و باج گیری سیاسی" استفاده می کند، زیرا اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا "به وضوح گفت" که مجارستان به خاطر سیاست های مهاجرتی و ضدجنسیتی خود پولی از بودجه اتحادیه اروپا دریافت نخواهد کرد".
اوربان پیشتر گفته بود که احساس می کند در پس برخی تصمیمات بروکسل منافع نه اروپا، بلکه منافع ایالات متحده آمریکا وجود دارد و خاطرنشان کرد که انتخابات پارلمان اروپا در تابستان می تواند به راحتی ترکیب رهبران اروپایی را تغییر دهد و آنها دیگر در خدمت منافع رای دهندگان خود نیستند. وی همچنین گفت که رهبری فعلی اتحادیه اروپا باید تغییر کند زیرا توانایی مقابله با شرایط بحرانی را ندارد.
Премьер-министр Словакии Петер Пеллегрини - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2024
سخنان رئیس جمهور جدید اسلواکی درباره اتحادیه اروپا، ناتو و مناقشه اوکراین
به گفته وی، بروکسل اکنون "رهبران به اندازه کافی خوب" ندارد و انها نمی توانند مشکلات ناشی از درگیری در اوکراین را حل کنند. نخست وزیر مجارستان همچنین اظهار داشت که اتحادیه اروپای معاصر با فشار بر بوداپست، تقلید بدی از اتحاد جماهیر شوروی است. او خاطرنشان کرد که "نیازی به بروکسل" وجود ندارد که با کشورهای عضو به عنوان استان رفتار کند و به آنها بگوید که چگونه باید زندگی کنند.
در اواسط سپتامبر 2022، کمیسیون اروپا پیشنهاد راه اندازی یک مکانیسم مشروط ویژه در رابطه با مجارستان را برای تضمین حفاظت از بودجه اتحادیه اروپا "در برابر نقض اصول حاکمیت قانون در مجارستان" ارائه کرد. این به معنای مسدود شدن حدود 7.5 میلیارد یورو از بودجه اتحادیه اروپا برای بوداپست بود. این مکانیسم که برای محافظت از بودجه جامعه در برابر فساد طراحی شده بود، برای اولین بار در دو سال گذشته از عمر خود فعال شد. متعاقباً، اتحادیه اروپا تصمیم گرفت که پیشنهاد اولیه خود مبنی بر تعلیق 65 درصد از تعهدات پرداخت وجوه به مجارستان از برخی صندوق های عمومی اتحادیه اروپا را حفظ کند، اگرچه اوربان اظهار داشت که بوداپست تمام لیست خواسته های کمیسیون را که مربوط به اقدامات برای مبارزه با فساد، افزایش شفافیت خرید های دولتی ، تقویت استقلال سیستم های قضایی بود، برآورده کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала