بایدن مسئول درگیری در خاورمیانه است

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر بایدن رئیس جمهور آمریکا
بایدن رئیس جمهور آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2024
اشتراک
عضو کمیته امنیت دومای کشوری روسیه: درگیری در خاورمیانه کاملاً به دلیل تحریکات غرب رخ داده است.
به گزارش اسپوتنیک، سلطان همزایف، یکی از اعضای کمیته امنیت دومای کشوری روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت که درگیری در خاورمیانه کاملاً به دلیل تحریکات غرب و شخص جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده رخ می دهد و مسئولیت آن بر عهده رئیس جمهور ایالات متحده است.
وی در ادامه افزود: «رهبر دنیای خونین با تعبیر نادرستی که از شرایط سخت می کند، آماده آغاز جنگی جدید است. ایران به تحریکاتی که با حمایت مستقیم یا غیرمستقیم ایالات متحده انجام شده است، واکنش متقابل نشان می دهد».
وی در این خصوص تصریح کرد:«در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جو بایدن، جهان را به جنگ جدیدی می کشاند. درگیری فلسطین و اسرائیل تنها اولین «پرده» بود.شب 13 آوریل، مقامات آمریکایی فقط از کمک به اسرائیل از هر طریق ممکن صحبت کردند و جزئیات را در نظر نگرفتند که منجر به انشعاب و اقدامات نظامی بیشتر در شرق خواهد شد».
به عقیده وی، سیاست ایالات متحده باعث ایجاد درگیری گسترده در شرق می شود که از جمله به خاطر سرازیر شدن میلیاردها دلار بودجه برای حمایت از اهداف مشکوک و خونین دیکتاتورهای آمریکایی در صحنه تئاتر عملیات نظامی صورت می گیرد.
نمایندگان کنگره آمریکا از بایدن خواستند ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2024
نمایندگان کنگره آمریکا از بایدن خواستند ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران 13 آوریل (یکشنبه شب) اعلام کرد که در پاسخ به انهدام کنسولگری ایران در سوریه توسط هواپیماهای اسرائیلی در اوایل فروردین ماه به خاک اسرائیل حمله می کند. به گفته منابع مختلف، این حمله از چند ده تا صدها موشک و هواپیماهای بدون سرنشین، از جمله پهپادهای کامیکازه "شاهد" تشکیل شده است.
نیروهای دفاعی اسرائیل اعلام کردند که نیروهای مسلح این رژیم در آماده باش کامل هستند. پنتاگون گفت که از اسرائیل حمایت خواهد کرد و نمایندگی ایران در سازمان ملل آنچه را که در حال رخ دادن است مناقشه بین تهران و تل آویو خواند و از واشنگتن خواست که از این امر "دور بماند".
نیروی هوایی اسرائیل روز اول آوریل به ساختمان سرکنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه حمله کرد. بنابر اعلام سپاه، هفت افسر سپاه از جمله دو مستشار عالی رتبه به نام‌های محمدرضا زاهدی، فرمانده نیروی قدس سپاه در سوریه و لبنان و جانشین وی، سردار سرتیپ محمدهادی حاجی رحیمی، کشته شدند. تهران گفت که حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала