نمایندگان کنگره آمریکا از بایدن خواستند ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند

© Sputnik / Igor Mikhalev /  مراجعه به بانک تصاویر نمایندگان کنگره آمریکا از بایدن خواستند ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند
نمایندگان کنگره آمریکا از بایدن خواستند ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2024
اشتراک
چهل عضو کنگره آمریکا، از جمله نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان، از جو بایدن، رئیس‌جمهور و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا خواستند تا انتقال سلاح‌های تهاجمی به اسرائیل را در رابطه با کشته شدن اخیر کارکنان سازمان های بشردوست در نوار غزه متوقف کنند.
به گزارش اسپوتنیک، آنها نامه ای در اینباره به رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا نوشته اند.
در این نامه آمده است:"با توجه به حمبه اخیر علیه امدادگران و بحران انسانی روزافزون، ما معتقدیم که تحویل تسلیحات (به اسرائیل) غیرقابل توجیه است. ما مجدداً از شما می‌خواهیم تا زمان تکمیل تحقیقات در مورد حمله هوایی اخیر از هرگونه تحویل سلاح تهاجمی خودداری کنید."
اعضای کنگره همچنین از بایدن و بلینکن می‌خواهند تضمین کنند که هرگونه کمک نظامی آینده به اسرائیل، از جمله تدارکاتی که قبلاً تأیید شده‌اند، مشروط به شرایطی است که تضمین می‌کند استفاده از آن با قوانین ایالات متحده و بین‌المللی مطابقت دارد.
قانونگذاران آمریکایی افزودند: "اگر مشخص شود که این حمله ناقض قوانین ایالات متحده یا بین‌المللی بوده است، ما از شما می‌خواهیم تا زمانی که عاملان این حمله به دست عدالت سپرده شوند، انتقالات را متوقف کنید."
Территории вокруг больницы Аль-Шифа в Газе после того, как израильские военные покинули комплекс - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2024
سازمان ملل خواستار تحقیق درباره کشتار امدادگران در غزه شد
آنها همچنین از رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا خواستند در صورتی که اسرائیل نتواند به اندازه کافی آسیب به غیرنظامیان و امدادگران غزه را کاهش دهد و از حمل و نقل و ارسال کمک های بشردوستانه به غزه امتناع یا محدود کند، تحویل سلاح را متوقف کنند.
آشپزخانه غیرانتفاعی World Central Kitchen روز سه‌شنبه اعلام کرد که هفت تن از کارکنانش از جمله از استرالیا، لهستان، بریتانیا، ایالات متحده و فلسطین در حمله اسرائیل به غزه کشته شدند. تعدادی از کشورها خواستار تحقیق در مورد این حادثه شده اند. ارتش اسرائیل حمله به غزه را که باعث کشته شدن اعضای یک سازمان غیردولتی شد، "اشتباهی جدی" خوانده است. اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهور اسرائیل در گفتگو با خوزه آندرس، بنیانگذار این سازمان غیردولتی، در رابطه با مرگ کارکنان آن در غزه عذرخواهی کرد.
مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه، مرگ کارکنان سازمان های غیردولتی در نتیجه اعتصاب اسرائیل را وحشتناک خواند و خاطرنشان کرد که صرف نظر از اینکه عمدی انجام شده باشد یا نه و صرف نظر از اظهارات مقامات اسرائیل پس از حمله، این کار، جنایت است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала