- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

پدافند هوایی روسیه طی شبانه روز اخیر 222 پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد

© Sputnik / Евгений Биятов /  مراجعه به بانک تصاویر خدمه نظامی سامانه پدافند هوایی روسیه
خدمه نظامی سامانه پدافند هوایی روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2024
اشتراک
سامانه‌های پدافند هوایی روسیه طی شبانه روز اخیر 222 هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی را سرنگون کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز شنبه 13 آوریل این موضوع را به خبرنگاران اطلاع داد.
علاوه بر پهپادهای بدون سرنشین دشمن، سامانه‌های پدافند هوایی موفق شدند 8 پرتابه از سامانه‌های موشکی پرتاب چندگانه ومپایر و هیمارس و همچنین یک بمب هدایت شونده JDAM را ساقط کنند.
پیش از این، الکساندر گوسف، فرماندار منطقه ورونژ، گزارش داده بود که ده ها هواپیمای بدون سرنشین ذوب شده در این منطقه پیدا شده است. به گفته وی، اکثر این پهپادها بر فراز منطقه توسط سامانه های جنگ الکترونیک سرکوب می شوند.
ارتش روسیه روستای پروومایسکویه در منطقه دونباس را آزاد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
ارتش روسیه روستای پروومایسکویه در منطقه دونباس را آزاد کرد
روسیه در 24 فوریه 2022 عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف مورد آزار و نسل کشی قرار گرفته اند" خوانده است. وی خاطرنشان کرد که این عملیات ویژه یک اقدام اجباری بود؛ برای روسیه "هیچ امکانی برای انجام کارهای دیگر باقی نمانده بود چون خطرات امنیتی به‌گونه‌ای ایجاد شده بود که امکان پاسخگویی با ابزارهای دیگر غیرممکن است." به گفته وی، روسیه 30 سال است که تلاش می کند با ناتو بر سر اصول امنیت اروپا به توافق برسد، اما در پاسخ یا با فریب و دروغ های بی شرمانه و یا تلاش برای فشار و باج خواهی مواجه شده است، در حالی که ائتلاف در همین حال، با وجود اعتراضات مسکو، به طور پیوسته در حال گسترش و نزدیک شدن به مرزهای فدراسیون روسیه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала