گزارش و تحلیل

غرب بدنبال یک بحران هسته ای

نیروگاه زاپاروژیه
نیروگاه زاپاروژیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2024
اشتراک
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در نشست شورای حکام آژانس در مورد نیروگاه اتمی زاپوریژیا گفت: حملات اوکراینی‌ها به نیروگاه هسته‌ای مذکور جان پرسنل غیرنظامی نیروگاه و کارکنان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به خطر انداخته است.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین پس از این نشست گفت: باید به این حقیقت توجه کرد که اقدامات اوکراینی‌ها جان غیرنظامیان این نیروگاه اتمی و کارمندان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به مخاطره انداخته چون کارمندان این نهاد بین‌المللی اکنون در این نیروگاه هستند.
اقدام به موقع نیروی نظامی روسیه بود که باعث شد تا پهپاد در نزدیکی این واحد از نیروگاه اتمی زاپوریژیا منهدم شود. رافائل گروسی، رئیس آژانس این اقدام را در یکی از اظهاراتش یادآور شد. این در حالیست که شرکت کنندگان حاضر در نشست شورای حکام از محکومیت این موضوع امتناع کردند.
روح الله مدبر، کارشناس مسائل روسیه در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت: در موضوع حملات متعدد و متنوعی که اوکراین به نیروگاه اتمی زاپاروژیه بیان می‌کند دو نکته حائز اهمیت است، این حملات حملات اول نبوده و دو سال گذشته چندین مرحله ملاحظه کردیم که نیرو های اوکراینی به نزدیک‌ترین مخازن نگهداری آب سنگین و راکتورهای نیروگاه زاپاروژیه حمله می‌کنند و هدف اصلی آن این است که اقدام به یک انفجار کثیف یا بمب کثیف را انجام دهند و طرف روسی را به انجام این موضوع متهم کنند اما چیزی که حائز اهمیت است آن است که بازرسان سازمان انرژی اتمی هم با نیرو های اوکراینی همکاری می‌کنند و در ماموریت‌ های قبلی مشخص شد بخشی از پست ‌های ایست و بازرسی روسیه را نیرو های آژانس انرژی اتمی به اوکراین اطلاع داده بودند و نشان دهنده آن است که بخشی از غرب و آمریکا تمایل دارد یک بحران در این منطقه رخ دهد هدف اصلی آن است که آنها در طول میدان جنگ به یک نتایج قابل توجهی دسترسی پیدا نکردند و به همین دلیل مجدداً بعد از چند ماه بحث اقدامات خطرناک در نیروگاه زاپاروژیه را در پیش گرفته‌اند.
اعضای هیئت اعزامی آزانس بین المللی انرژی اتمی در نیروگاه هسته ای زاپاروژیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2024
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
هشدار رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دلیل حملات به نیروگاه هسته‌ای زاپاروژیه
وی افزود: ما می‌دانیم که نیرو های پدافندی روسیه مدت‌ها است در محل نیروگاه زاپاروژیه مستقر هستند تا مانع یک بحران شود اما گویا غرب تمایل دارد در این منطقه یک بحران هسته‌ای را ایجاد کند
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала