رسانه: مقامات ایران هنوز برای حمله به اسرائیل تصمیمی نگرفته اند

© Fotolia / Curioso Photographyرسانه: مقامات ایران هنوز برای حمله به اسرائیل تصمیمی نگرفته اند
رسانه: مقامات ایران هنوز برای حمله به اسرائیل تصمیمی نگرفته اند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2024
اشتراک
روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع گزارش داد که مقامات ایرانی هنوز تصمیم نهایی را در مورد حمله به اسرائیل نگرفته اند.
به گزارش اسپوتنیک، این نشریه به نقل از شخصی که با رهبری ایران صحبت کرده ، می نویسد: "در حالی که برنامه های حمله به (اسرائیل) در حال بحث است، هیچ تصمیم نهایی گرفته نشده است".
سی‌بی‌اس نیوز پیش از این به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده بود، واشنگتن انتظار دارد حمله ایران به اسرائیل در 12 آوریل انجام شود؛ بیش از 100 پهپاد و ده‌ها موشک می‌توانند علیه اهداف نظامی استفاده شوند. در شرایط احتمالی تشدید تنش‌، ایالات متحده به هر طریق ممکن به اسرائیل اطمینان می‌دهد که از متحدانش در مقابله با هرگونه تهدید ناشی از ایران و وابستگانش حمایت خواهد کرد.
حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2024
کارشناس: اسرائیل نخواهد توانست ایران را وارد یک بازی چند حرکتی کند
لازم به ذکر است که وزارت دفاع سوریه اول آوریل از حمله هوایی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه خبر داد. ساختمان کنسولگری همچنین اقامتگاه سفیر ایران در سوریه بوده است. بر اساس بیانیه وزارت دفاع سوریه، ساختمان کنسولگری در نتیجه حمله موشکی اسرائیل به طور کامل تخریب شده اما حسین اکبری، سفیر ایران در سوریه در این حمله آسیبی ندید.
سپاه پاسداران ایران در بیانیه ای اعلام کرد، در جریان این حمله هوایی هفت نفر از مستشاران نظامی ایران از جمله سرداران محمدرضا زاهدی و محمدهادی حاجی رحیمی از فرماندهان عالی رتبه سپاه پاسداران کشته شدند.
آیت الله خامنه ای رهبر ایران در واکنش به حمله اسرائیل تاکید کرد: "آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد."
وزارت خارجه ایران با انتشار بیانیه ای ضمن محکومیت شدید حمله اسرائیل تاکید کرد، از سازمان ملل به ویژه شورای امنیت انتظار می رود در مسیر مقابله با اعمال متخلفانه و ناقض مقررات بين‌المللی اسراییل که تهدیدی علیه صلح و امنیت بین المللی تلقی می شود، واکنش سریع و لازم را داشته و این اقدامات را محکوم و تقبیح نماید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала