کارشناس: اسرائیل نخواهد توانست ایران را وارد یک بازی چند حرکتی کند

© AP Photo / Omar Sanadikiحمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق
حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2024
اشتراک
روح الله مدبر، تحلیلگر ایرانی در حوزه اقتصاد و سیاست به اسپوتنیک گفت: اسرائیل ایران را مجبور به وارد شدن به یک بازی چند حرکتی نخواهد کرد که ممکن است برای تهران گران تمام شود، بلکه برعکس خود اسرائیل با تخریب کنسولگری ایران در دمشق با حمله هوایی مرتکب یک اشتباه استراتژیک شده و قادر به پاسخگویی به اقدامات تلافی جویانه تهران نخواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، اوایل روز جمعه، پورتال Ynet گزارش داد که ارتش اسرائیل و سرویس اطلاعات خارجی موساد، طرح‌های واکنش را در صورتی که اسرائیل مورد حمله ایران قرار گیرد، تصویب کرده‌اند. این پورتال خاطرنشان می کند که با توجه به تهدیدات تهران برای پاسخ دادن به حمله هوایی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، اسرائیل و ایالات متحده هماهنگی بین نیروهای مسلح دو کشور را تقویت کرده اند. روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز پنجشنبه به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که اسرائیل برای حمله مستقیم از سوی ایران طی 24 تا 48 ساعت آینده آماده می شود.
مدبر گفت: "حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق اشتباه بزرگی از سوی اسرائیل بود، بنابراین اکنون (تل آویو) برای جلوگیری از (مجازات) به خاطر این اشتباه، دائماً در حال تئوری سازی است. اسرائیل قادر به کشاندن ایران ( به یک بازی چند حرکتی) یا حمله به خاک ایران نیست.... این تبلیغات اسرائیل برای پوشاندن ضعف و اشتباه خود است.
رسانه: اسرائیل برای حمله مستقیم ایران در آینده نزدیک آماده می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2024
رسانه: اسرائیل برای مقابله با حمله مستقیم ایران در آینده نزدیک آماده می شود
به گفته این کارشناس، ایران قطعا پاسخ اسرائیل را خواهد داد، اما فقط فرمانده معظم کل قوا آیت الله علی خامنه ای می دانند که این دقیقاً چه پاسخی خواهد بود. به گفته مدبر، اسرائیل قادر به مقابله با اقدامات تلافی جویانه ایران نخواهد بود.
این کارشناس معتقد است که مقامات اطلاعاتی آمریکا و انگلیس به اسرائیل توصیه بدی کردند و استدلال کردند که اگر این کشور به کنسولگری ایران در دمشق حمله کند، ایران پاسخ شایسته ای نخواهد داد. مدبر استدلال می کند که اسرائیل این اشتباه راهبردی را در تلاش برای رهایی از بحرانی که در نوار غزه در آن قرار دارد و و منحرف کردن توجه عمومی از جنایاتی که در آنجا انجام می دهد، مرتکب شد. مدبر ابراز امیدواری کرد که پیامدهای آنچه بین اسرائیل و ایران در حال رخ دادن است، به پایان دادن به جنایات اسرائیل علیه مردم فلسطین در غزه کمک کند.
شامگاه اول آوریل، حمله هوایی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه انجام شد. ساختمان کنسولگری همچنین محل اقامت سفیر ایران حسین اکبری بود - سفیر ایران در جریان حمله آسیبی ندید. بر اساس بیانیه وزارت دفاع سوریه، ساختمان کنسولگری در نتیجه این حمله موشکی به طور کامل تخریب شده است.
بر اساس گزارش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در حمله اسرائیل هفت افسر سپاه از جمله دو مستشار ارشد - محمدرضا زاهدی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه و لبنان و جانشین وی، سردار محمدهادی حاجی رحیمی، کشته شدند.
سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، گفت که اسرائیل بهای سنگینی برای این حمله خواهد پرداخت و رهبران جنبش های مقاومت در منطقه گفتند که لازم است از همه امکانات ممکن در رویارویی با اسرائیل برای حمایت از جنبش فلسطینی حماس و سایر گروه های مسلح فلسطینی در نوار غزه استفاده شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала