ترکیه گزارش ها مبنی بر انتقال داده ها از پایگاه راداری ناتو به اسرائیل را تکذیب کرد

© Photo / Official Social media account of Jens Stoltenbergترکیه گزارش ها مبنی بر انتقال داده ها از پایگاه راداری ناتو به اسرائیل را تکذیب کرد
ترکیه گزارش ها مبنی بر انتقال داده ها از پایگاه راداری ناتو به اسرائیل را تکذیب کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2024
اشتراک
دفتر ریاست جمهوری ترکیه گزارش های منتشره مبنی بر انتقال داده های پایگاه راداری ناتو در این کشور به اسرائیل را تکذیب کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به دنبال تنش بین اسرائیل و ایران، ادعاهایی مبنی بر انتقال داده ها از پایگاه راداری کوریجیک ناتو در شرق شهر مالاتیا ترکیه در شبکه های اجتماعی منتشر شد.
در اطلاعیه مرکز مبارزه با اطلاعات نادرست، وابسته اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، آمده است: "ادعاها در مورد پایگاه راداری کوریجیک که پس از بیانات ایران در مورد اسرائیل در برخی شبکه های اجتماعی منتشر شده، صحت ندارد. پایگاه راداری کوریجیک در مالاتیا در راستای منافع امنیت ملی ما ایجاد شد و هدف آن حفاظت از مردم ، قلمرو و نیروهای متحدان در ناتو است".
اضافه می شود:"اطلاعات به دست آمده از این سامانه راداری در چارچوب رویه های موجود ناتو برای دفاع از ائتلاف مخابره شده و مورد استفاده قرار می گیرد. اطلاعات رادار با متحدان غیر ناتو مانند اسرائیل به اشتراک گذاشته نمی شود".
سامانه ضد موشکی ایجیس در کشتی جنگی آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2024
آمریکا محل استقرار دو ناوشکن خود را در انتظار حمله ایران به اسرائیل تغییر داد
لازم به ذکر است که وزارت دفاع سوریه اول آوریل از حمله هوایی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه خبر داد. ساختمان کنسولگری همچنین اقامتگاه سفیر ایران در سوریه بوده است. بر اساس بیانیه وزارت دفاع سوریه، ساختمان کنسولگری در نتیجه حمله موشکی اسرائیل به طور کامل تخریب شده اما حسین اکبری، سفیر ایران در سوریه در این حمله آسیبی ندید.
سپاه پاسداران ایران در بیانیه ای اعلام کرد، در جریان این حمله هوایی هفت نفر از مستشاران نظامی ایران از جمله سرداران محمدرضا زاهدی و محمدهادی حاجی رحیمی از فرماندهان عالی رتبه سپاه پاسداران کشته شدند.
آیت الله خامنه ای رهبر ایران در واکنش به حمله اسرائیل تاکید کرد: "آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد."
وزارت خارجه ایران با انتشار بیانیه ای ضمن محکومیت شدید حمله اسرائیل تاکید کرد، از سازمان ملل به ویژه شورای امنیت انتظار می رود در مسیر مقابله با اعمال متخلفانه و ناقض مقررات بين‌المللی اسراییل که تهدیدی علیه صلح و امنیت بین المللی تلقی می شود، واکنش سریع و لازم را داشته و این اقدامات را محکوم و تقبیح نماید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала