آمریکا محل استقرار دو ناوشکن خود را در انتظار حمله ایران به اسرائیل تغییر داد

© AP Photo / Joseph Nairسامانه ضد موشکی ایجیس در کشتی جنگی آمریکا
سامانه ضد موشکی ایجیس در کشتی جنگی آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2024
اشتراک
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع خود اعلام کرد که ایالات متحده محل استقرار دو ناوشکن خود را در بحبوحه نگرانی در مورد حمله مورد انتظار ایران به اسرائیل تغییر داده است.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا پیشتر گفته بود که ایالات متحده نیروهای بیشتری را به خاورمیانه می فرستد تا از نیروهای مستقر در آنجا محافظت بیشتری کند.
وال استریت ژورنال با استناد مقامات رسمی می نویسد: "اقدامات ایالات متحده شامل تغییر محل استقرار دو ناوشکن بوده که یکی از آنها در منطقه بود و دیگری به آنجا اعزام شد.
به گفته آنها، حداقل یکی از این کشتی ها به سامانه ضد موشکی ایجیس مجهز شده است.
سی‌بی‌اس نیوز به نقل از مقامات آمریکایی پیشتر گزارش داده بود که واشنگتن انتظار دارد در 12 آوریل ایران با استفاده از بیش از 100 پهپاد و ده‌ها موشک علیه اهداف نظامی اسرائیل حمله کند. در پس‌زمینه تشدید احتمالی تنش‌ها ، ایالات متحده به هر طریق ممکن به اسرائیل اطمینان می‌دهد که از متحدانش در مقابله با هرگونه تهدید ناشی از ایران و وابستگانش حمایت خواهد کرد.
لازم به ذکر است که وزارت دفاع سوریه اول آوریل از حمله هوایی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه خبر داد. ساختمان کنسولگری همچنین اقامتگاه سفیر ایران در سوریه بوده است. بر اساس بیانیه وزارت دفاع سوریه، ساختمان کنسولگری در نتیجه حمله موشکی اسرائیل به طور کامل تخریب شده اما حسین اکبری، سفیر ایران در سوریه در این حمله آسیبی ندید.
رسانه: مقامات ایران هنوز برای حمله به اسرائیل تصمیمی نگرفته اند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2024
رسانه: مقامات ایران هنوز برای حمله به اسرائیل تصمیمی نگرفته اند
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در بیانیه ای اعلام کرد، در جریان این حمله هوایی هفت نفر از مستشاران نظامی ایران از جمله سرداران محمدرضا زاهدی و محمدهادی حاجی رحیمی از فرماندهان عالی رتبه سپاه پاسداران کشته شدند.
آیت الله خامنه ای رهبر ایران در واکنش به حمله اسرائیل تاکید کرد: "آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد."
وزارت خارجه ایران با انتشار بیانیه ای ضمن محکومیت شدید حمله اسرائیل تاکید کرد، از سازمان ملل به ویژه شورای امنیت انتظار می رود در مسیر مقابله با اعمال متخلفانه و ناقض مقررات بين‌المللی اسراییل که تهدیدی علیه صلح و امنیت بین المللی تلقی می شود، واکنش سریع و لازم را داشته و این اقدامات را محکوم و تقبیح نماید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала