رسانه: اسرائیل برای مقابله با حمله مستقیم ایران در آینده نزدیک آماده می شود

© AFP 2023 / Jack Guezرسانه: اسرائیل برای حمله مستقیم ایران در آینده نزدیک آماده می شود
رسانه: اسرائیل برای حمله مستقیم ایران در آینده نزدیک آماده می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2024
اشتراک
روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع آگاه نوشت که اسرائیل برای حمله مستقیم از سوی ایران در 24 تا 48 ساعت آینده آماده می شود.
به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه می نویسد: اسرائیل در 24 تا 48 ساعت آینده برای حمله مستقیم ایران به جنوب یا شمال اسرائیل آماده می شود.
یک منبع مطلع گفت که هیچ تصمیم نهایی گرفته نشده است، اگرچه طرح های حمله در حال بحث و بررسی است.
بر اساس اطلاعات وال استریت ژورنال ، گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا حاکی از یک حمله برنامه‌ریزی‌شده از سوی ایران ظرف چند روز، "احتمالاً به خاک اسرائیل" است.
پیشتر رسانه های آمریکایی به نقل از منابع اطلاعاتی ایران و آمریکا گزارش داده بودند که تهران قصد دارد با استفاده از موشک های بالستیک و پهپادهای حاوی مواد منفجره به ده ها هدف حساس در اسرائیل از جمله زیرساخت های انرژی و تأسیسات مختلف دیگر حمله کند.
همانطور که دیروز پرتال اکسیوس به نقل از یک منبع گزارش داد، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در گفتگو با آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان تایید کرد که تهران قصد دارد به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق پاسخ دهد، اما این پاسخ محدود خواهد بود.
در انگلیس خواستار حمله به ایران در صورت حمله تهران به اسرائیل شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2024
در انگلیس خواستار حمله به ایران در صورت حمله تهران به اسرائیل شدند
شامگاه اول آوریل، حمله هوایی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه انجام شد. ساختمان کنسولگری همچنین محل اقامت سفیر ایران حسین اکبری بود - سفیر ایران در جریان حمله آسیبی ندید. بر اساس بیانیه وزارت دفاع سوریه، ساختمان کنسولگری در نتیجه این حمله موشکی به طور کامل تخریب شده است.
بر اساس گزارش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در حمله اسرائیل هفت افسر سپاه از جمله دو مستشار ارشد - محمدرضا زاهدی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه و لبنان و جانشین وی، سردار محمدهادی حاجی رحیمی، کشته شدند.
سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، گفت که اسرائیل بهای سنگینی برای این حمله خواهد پرداخت و رهبران جنبش های مقاومت در منطقه گفتند که لازم است از همه امکانات ممکن در رویارویی با اسرائیل برای حمایت از جنبش فلسطینی حماس و سایر گروه های مسلح فلسطینی در نوار غزه استفاده شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала