در انگلیس خواستار حمله به ایران در صورت حمله تهران به اسرائیل شدند

© Sputnik / Alex McNaughtonدر انگلیس خواستار حمله به ایران در صورت حمله تهران به اسرائیل شدند
در انگلیس خواستار حمله به ایران در صورت حمله تهران به اسرائیل شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2024
اشتراک
ریچارد کمپ، تحلیلگر روزنامه انگلیسی تلگراف، از انگلیس خواست در صورت حمله تهران به اسرائیل، "اقدام نظامی مستقیم علیه ایران" انجام دهد.
به گزارش اسپوتنیک، پیشتر رسانه های آمریکایی به نقل از منابع اطلاعاتی ایران و آمریکا گزارش داده بودند که ایران قصد دارد با استفاده از موشک های بالستیک و پهپادهای حاوی مواد منفجره به ده ها هدف حساس در اسرائیل از جمله زیرساخت های انرژی و تاسیسات مختلف دیگر حمله کند.
تحلیلگر روزنامه تلگراف:" می نویسد انگلیس همچنین مسئولیت روشنی برای ایستادن در کنار واشنگتن و اورشلیم در صورت انجام یک حمله بزرگ از سوی ایران بر عهده دارد. این بدان معناست که سخنان لرد کامرون "ما از حق دفاع از خود اسرائیل حمایت می کنیم" باید بیش از یک ادعای معمولی باشد و انگلیس باید آماده باشد تا اقدام نظامی مستقیم علیه ایران انجام دهد".
کمپ در مقاله‌ای با عنوان "اگر ایران به اسرائیل حمله کرد باید به ایران حمله کنیم"، آمریکا و انگلیس را به دلیل "ضعف" که باعث شده دستنشاندگان ایران در غزه و چندین کشور خاورمیانه از 7 اکتبر اسرائیل را هدف قرار دهند، مقصر می‌داند.
کاخ سفید در واشنگتن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2024
آمریکا به شدت نگران خطر وقوع یک جنگ تمام عیار بین اسرائیل و ایران است
به گفته وی، با ورود جو بایدن به کاخ سفید، سیاست سختگیرانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در قبال تهران، جای خود را به "مماشات زانو زده" داد. این مقاله‌نویس معتقد است که این، همراه با تصمیم‌های دیگر واشنگتن، برای ایران مانند "پارچه قرمز برای گاو نر" شد. او افزود که لندن با رویکرد نسبتاً نرم خود، "پارچه قرمز خود را درست در کنار واشنگتن" در مقابل ایران تکان داد.
به گفته کمپ، دقیقاً این نوع بی کفایتی استراتژیک در بریتانیا، ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی است که به خشونت امروز در اسرائیل و تشدید تنش ها در منطقه کمک کرده است. این وضعیت همچنین به این واقعیت منجر شده است که کشورهای عربی، با ترس از ایران، آماده هستند در جستجوی کمک نه از غرب بلکه از دیگران باشند و به ادعای "جاه طلبی های ارضی" روسیه و چین در مناطق دیگر اشاره می کند.
شامگاه اول آوریل، حمله هوایی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه انجام شد. ساختمان کنسولگری همچنین محل اقامت سفیر ایران حسین اکبری بود - سفیر ایران در جریان حمله آسیبی ندید. بر اساس بیانیه وزارت دفاع سوریه، ساختمان کنسولگری در نتیجه این حمله موشکی به طور کامل تخریب شده است.
بر اساس گزارش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در حمله اسرائیل هفت افسر سپاه از جمله دو مستشار ارشد - محمدرضا زاهدی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه و لبنان و جانشین وی، سردار محمدهادی حاجی رحیمی، کشته شدند.
سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، گفت که اسرائیل بهای سنگینی برای این حمله خواهد پرداخت و رهبران جنبش های مقاومت در منطقه گفتند که لازم است از همه امکانات ممکن در رویارویی با اسرائیل برای حمایت از جنبش فلسطینی حماس و سایر گروه های مسلح فلسطینی در نوار غزه استفاده شود.
پیشتر رسانه های آمریکایی با استناد به منابع اطلاعاتی در ایران و آمریکا گزارش داده بودند که ایران قصد دارد با استفاده از موشک های بالستیک و پهپادهای حاوی مواد منفجره به ده ها هدف حساس در اسرائیل از جمله زیرساخت های انرژی و تاسیسات مختلف دیگر حمله کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала