رسانه: آمریکا احتمال می دهد که امروز حمله گسترده ایران به اسرائیل انجام شود

CC0 / Pixabay / شهر تل آویو اسرائیل
شهر تل آویو اسرائیل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2024
اشتراک
شبکه خبری "سی‌بی‌اس نیوز" به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد، ایالات متحده احتمال می دهد ایران 12 آوریل به اسرائیل حمله کند؛ ممکن است بیش از 100 پهپاد و ده ها موشک علیه اهداف نظامی استفاده شود.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه خبری "سی‌بی‌اس نیوز" به نقل از دو مقام آمریکایی که نامشان فاش نشده، اطلاع داد:"انتظار می رود حمله گسترده ایران به اسرائیل امروز جمعه و احتمالا با بکارگیری بیش از 100 پهپاد و ده ها موشک انجام شود و اهداف نظامی در داخل این کشور را هدف قرار دهد."
این منابع گفتند که دفاع در برابر حمله ای در این مقیاس برای اسرائیل دشوار خواهد بود. در عین حال، مقامات آمریکایی احتمال می دهند که ایران ممکن است برای جلوگیری از تشدید تنش، حمله ای با مقیاس کوچکتری را در پیش گیرد.
رسانه: اسرائیل برای حمله مستقیم ایران در آینده نزدیک آماده می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.04.2024
رسانه: اسرائیل برای مقابله با حمله مستقیم ایران در آینده نزدیک آماده می شود
لازم به ذکر است که وزارت دفاع سوریه اول آوریل از حمله هوایی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه خبر داد. ساختمان کنسولگری همچنین اقامتگاه سفیر ایران در سوریه بوده است. بر اساس بیانیه وزارت دفاع سوریه، ساختمان کنسولگری در نتیجه حمله موشکی اسرائیل به طور کامل تخریب شده است.
به گزارش خبرگزاری "نور نیوز" ایران، حسین اکبری، سفیر ایران در سوریه در این حمله آسیبی ندید.
سپاه پاسداران ایران در بیانیه ای اعلام کرد، در جریان این حمله هوایی هفت نفر از مستشاران نظامی ایران از جمله سرداران محمدرضا زاهدی و محمدهادی حاجی رحیمی از فرماندهان عالی رتبه سپاه پاسداران کشته شدند.
آیت الله خامنه ای رهبر ایران در واکنش به حمله اسرائیل تاکید کرد: "آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد."
وزارت خارجه ایران با انتشار بیانیه ای ضمن محکومیت شدید حمله اسرائیل تاکید کرد، از سازمان ملل به ویژه شورای امنیت انتظار می رود در مسیر مقابله با اعمال متخلفانه و ناقض مقررات بين‌المللی اسراییل که تهدیدی علیه صلح و امنیت بین المللی تلقی می شود، واکنش سریع و لازم را داشته و این اقدامات را محکوم و تقبیح نمایند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала