مسکو: احتمال بازنگری در تعلیق یکجانبه استقرار موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد را رد نمی کنیم

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2024
اشتراک
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مسکو بازنگری در تعلیق یکجانبه استقرار موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌برد از سوی خود را به دلیل برنامه های آمریکا برای استقرار سامانه های مشابه در منطقه آسیا و اقیانوسیه امکان پذیر می داند.
به گزارش اسپوتنیک، ریابکوف گفت: استقرار موشک های میان برد آمریکا در گوام ممکن است باعث شود مسکو در تعلیق یکجانبه خود تجدید نظر کند.
وی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:" همانطور که اخیراً در سفر وزیر خارجه روسیه به پکن مطرح شد، ما باید به مهار مضاعف با مقابله مضاعف پاسخ دهیم. یکی از نکات این مقابله بدون شک تجدید نظر در رویکرد ما نسبت به توقف یکجانبه استقرار چنین سیستم های در سال 2018 خواهد که توسط رئیس جمهور ما (ولادیمیر پوتین) اعلام شده بود".
معاون وزیر خارجه روسیه افزود: "از آنجایی که برنامه‌های آمریکایی مربوطه خطوط کلی‌تر و ملموس‌تری به خود می‌گیرد، ما نیز به تدریج، همانطور که من درک می‌کنم، به مرحله تصمیم‌گیری عملی در مورد نحوه واکنش ما به این موضوع می‌رویم. این به طور کامل در راستای اروپا صدق می‌کند."
ریابکوف در پاسخ به این سوال که آیا حضور موشک‌های مشابه آمریکا در خاک جزیره گوام دلیلی برای بازنگری روسیه در توقف یکجانبه استقرار موشک‌های میان‌برد و کوتاه‌تر خواهد بود یا خیر، پاسخ مثبت داد.
"البته، البته. ما همیشه این مساله را از نظر ظهور چنین سیستم‌هایی در هر منطقه‌ای مطرح کرده‌ایم که. اگر برنامه‌ریزان نظامی آمریکایی فکر کنند که گوام برای آنها راحت‌تر است، بر این اساس، این امر فوری و کاملا قابل درک مورد ارزیابی و تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت و در مسکو، پکن و دیگر پایتخت‌ها می‌تواننددر اینباره نتیجه‌گیری کنند. در اینجا هیچ تفاوتی وجود ندارد."
واشنگتن پیشتر اعلام کرده بود که تا پایان سال 2024 قصد دارد سامانه های موشکی میان برد را در منطقه آسیا و اقیانوسیه مستقر کند.
آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.11.2023
سفیر روسیه: آمریکا محدودیت های گروهی پیمان نیروهای مسلح متعارف را دور زد
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: فدراسیون روسیه نگران است که تصمیم آمریکا برای استقرار موشک های میان برد در منطقه آسیا و اقیانوسیه غیرقابل برگشت باشد.
پیش از این، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز به آمریکا درباره واکنش جدی نسبت به استقرار موشک های میان برد و کوتاه تر هشدار داده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала