آمریکا به شدت نگران خطر وقوع یک جنگ تمام عیار بین اسرائیل و ایران است

© Fotolia / Andreykrکاخ سفید در واشنگتن
کاخ سفید در واشنگتن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2024
اشتراک
جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت آمریکا گفت: ایالات متحده از احتمال وقوع یک جنگ تمام عیار بین اسرائیل و ایران پس از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه بسیار نگران است.
به گزارش اسپوتنیک، طی مصاحبه ای با سی ان ان، از کربی پرسیده شد که ایالات متحده تا چه اندازه نگران احتمال وقوع "جنگ تمام عیار بین ایران و اسرائیل" است.
سخنگوی کاخ سفید با اشاره به اینکه موضوع مربوطه در جریان گفتگوی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، مطرح شد، در پاسخ گفت: "بله، ما بسیار نگران هستیم".
وزارت دفاع سوریه شامگاه دوشنبه از حمله هوایی اسرائیل به ساختمان سرکنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه خبر داد. ساختمان سرکنسولگری همچنین محل اقامت سفیر ایران در جمهوری عربی سوریه، حسین اکبری بود - سفیر ایران در جریان حمله آسیبی ندید اما خود ساختمان کسرنسولگری نیز در اثر حمله موشکی به کلی ویران شد.
آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2024
پیام رهبر ایران خطاب به اسرائیل به زبان عبری
بر اساس گزارش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در حمله اسرائیل هفت افسر سپاه از جمله دو مستشار ارشد - محمدرضا زاهدی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه و لبنان و جانشین وی، سردار محمدهادی حاجی رحیمی، کشته شدند.
وزارت امور خارجه ایران در واکنش به حمله اسرائیل اعلام کرد که ایران این حق را برای خود محفوظ می داند که به حمله هوایی تل آویو به سرکنسولگری در دمشق پاسخ دهد و همچنین نحوه دقیق "مجازات متجاوز" را تعیین کند.
سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، گفت که اسرائیل بهای سنگینی برای این حمله خواهد پرداخت و رهبران جنبش های مقاومت در منطقه گفتند که لازم است از همه امکانات ممکن در رویارویی با اسرائیل برای حمایت از جنبش فلسطینی حماس و سایر گروه های مسلح فلسطینی در نوار غزه استفاده شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала