وزیر خارجه اسرائیل پیامی به زبان فارسی منتشر کرد

© AFP 2023 / Sebastian Scheiner ایسرائل کاتز، وزیر امور خارجه اسرائیل
 ایسرائل کاتز، وزیر امور خارجه اسرائیل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2024
اشتراک
ایسرائل کاتز وزیر امور خارجه اسرائیل در پیامی خطاب به آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران به زبان فارسی گفت که اگر تهران از خاک خود به اسرائیل حمله کند، اسرائیل با حمله در داخل ایران پاسخ خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، کاتز در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: " اگر ایران از خاک خود حمله کند، اسرائیل واکنش نشان داده و در ایران حمله خواهد کرد".
پیش از این، یک منبع امنیتی غربی به نشریه الکترونیکی عربی ایلاف که دفتر تحریریه آن در لندن مستقر است، گفته بود که اگر تهران به حمله به کنسولگری خود در دمشق با حمله به اهداف اسرائیلی پاسخ دهد، اسرائیل آماده حمله به اهدافی در ایران است.
بنا به گزارش وزارت دفاع سوریه، شامگاه اول آوریل، حمله هوایی اسرائیل به ساختمان سرکنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه انجام شد. ساختمان کنسولگری همچنین محل اقامت سفیر ایران حسین اکبری بود - سفیر ایران در جریان حمله آسیبی ندید. بر اساس بیانیه وزارت دفاع سوریه، ساختمان کنسولگری در نتیجه این حمله موشکی به طور کامل تخریب شده است.
کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2024
سفیر ایران در روسیه: تهران حق پاسخگویی به حمله اسرائیل را محفوظ می دارد
بر اساس گزارش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در حمله اسرائیل هفت افسر سپاه از جمله دو مستشار ارشد - محمدرضا زاهدی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه و لبنان و جانشین وی، سردار محمدهادی حاجی رحیمی، کشته شدند.
سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، گفت که اسرائیل بهای سنگینی برای این حمله خواهد پرداخت و رهبران جنبش های مقاومت در منطقه گفتند که لازم است از همه امکانات ممکن در رویارویی با اسرائیل برای حمایت از جنبش فلسطینی حماس و سایر گروه های مسلح فلسطینی در نوار غزه استفاده شود.
پیشتر رسانه های آمریکایی با استناد به منابع اطلاعاتی ایران و آمریکا گزارش داده بودند که ایران قصد دارد با استفاده از موشک های بالستیک و پهپادهای حاوی مواد منفجره به ده ها هدف حساس در اسرائیل از جمله زیرساخت های انرژی و تاسیسات مختلف دیگر حمله کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала