سفیر ایران در روسیه: تهران حق پاسخگویی به حمله اسرائیل را محفوظ می دارد

© Sputnik / Vladimir Trefilovکاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه
کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2024
اشتراک
سفیر ایران در روسیه اعلام کرد، ایران نمی‌خواهد درگیری پس از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق گسترش یابد، اما حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می‌داند و خود شکل این واکنش را تعیین خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه در نشست خبری در مرکز مطبوعاتی چندرسانه‌ای بین‌المللی "راسی سیوودنیا" گفت: "ما حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می داریم، اما همانطور که رهبر ایران خاطرنشان کرد، این سیلی به موقع زده خواهد شد. همانطور که رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دقیقاً گفت ابتکار عمل در دست نیروهای مسلح ایران خواهد بود. ما زمان، تاریخ و نحوه واکنش را خود تعیین خواهیم کرد. طبیعتاً من می گویم ما تاکنون ثابت کرده ایم که نمی خواهیم منطقه درگیری و جنگ را گسترش دهیم."
هفته گذشته وزارت دفاع سوریه از حمله هوایی اسرائیل به ساختمان سرکنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه خبر داد. ساختمان کنسولگری همچنین محل اقامت سفیر ایران در سوریه حسین اکبری بود - سفیر ایران در جریان حمله آسیبی ندید. بر اساس بیانیه وزارت دفاع سوریه، ساختمان کنسولگری در نتیجه این حمله موشکی به طور کامل تخریب شده است.
به گفته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در حمله اسرائیل هفت افسر سپاه از جمله دو مستشار ارشد - محمدرضا زاهدی، فرمانده نیروی قدس سپاه در سوریه و لبنان و همچنین معاون وی سرتیپ محمدهادی حاجی رحیمی کشته شدند.
وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که این حق را برای خود محفوظ می داند که به حمله هوایی اسرائیل به سرکنسولگری در دمشق پاسخ دهد و همچنین نحوه دقیق "مجازات متجاوز" را مشخص کند.
ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران نیز تاکید کرد که اسرائیل بهای گزافی را برای این حمله خواهد پرداخت. رهبران جنبش های مقاومت در منطقه بر لزوم استفاده از همه امکانات ممکن در رویارویی با اسرائیل برای حمایت از جنبش فلسطینی حماس و دیگر گروه های مسلح فلسطینی در نوار غزه تاکید کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала