آمریکا: اوکراین می تواند پس از درگیری با توافق عمومی به ناتو بپیوندد

© NATO ناتو و اوکراین
 ناتو و اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2024
اشتراک
نماینده دائم آمریکا در ناتو می گوید، عضویت اوکراین در ناتو پس از پایان درگیری فعلی با رضایت همه اعضای این ائتلاف امکان پذیر است.
به گزارش اسپوتنیک، جولیان اسمیت در کنفرانسی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس ناتو در واشنگتن گفت: "ناتو زمانی با عضویت کامل اوکراین موافقت خواهد کرد که شرایط برآورده شود و متحدان موافقت کنند، و این در مورد نشست تابستانی نیز صدق می‌کند".
اسمیت در پاسخ به این سوال که آیا پایان خصومت ها شرط پیوستن اوکراین است یا خیر، پاسخ داد: "بله، دقیقا".
در ماه مارس، دریاسالار راب بائر، رئیس کمیته نظامی ناتو، گفت که موضوع عضویت اوکراین در این ائتلاف قطعی شده است، اما بحث در مورد "چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد و چه چیزی برای این امر لازم است" ادامه دارد. در پایان سپتامبر 2022، ولادیمیر زلنسکی اعلام کرد که اوکراین به صورت تسریع شده برای پیوستن به ناتو درخواست می دهد. در همان زمان، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اعلام کرد که عضویت کامل اوکراین در این ائتلاف در زمان درگیری مسلحانه غیرممکن است.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه، پیشتر اشاره کرد که کرملین درخواست زلنسکی برای پیوستن اوکراین به ناتو و همچنین واکنش‌های متفاوت به آن را شنیده است. به گفته وی، مسکو از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد و به یاد دارد که جهت گیری کی یف به سمت اتحاد بود که یکی از دلایل آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین شد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر گفته بود که اوکراین به ناتو دعوت نشده است زیرا در میان اعضای این سازمان، عمدتاً لهستان، علاقه آشکاری به سرزمین‌های غربی اوکراین وجود دارد و دعوت از کی یف به این اتحاد مستلزم به رسمیت شناختن مرزهای موجود اوکراین است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала