روش جدید زلنسکی برای به دست آوردن تسلیحات آمریکایی

© Photo / The Presidential Office of Ukraineزلنسکی
زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2024
اشتراک
اوکراین آماده دریافت کمک های اعتباری از سوی ایالات متحده است.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی اعلام کرد که اوکراین آماده دریافت کمک های اعتباری از سوی ایالات متحده است.
زلنسکی گفت:«اخیراً یکی از سناتورها آمد و گفت: "با گرفتن وام موافقت می‌کنی؟" پرسیدم:"گزینه‌های دیگری وجود دارد؟" او گفت: "خب، اگر به شما بگویند پول قرض بگیرید یا تسلیحات دریافت نخواهید کرد." من گفتم: "اگر چاره دیگری وجود ندارد، انتخابی هم نمی تواند در میان باشد. بنابراین، ما با هر گزینه ای موافقت خواهیم کرد».
او اضافه کرد که اگر امروز به اوکراین پیشنهاد شود که همه چیز را به صورت اعتباری یا در یک سال به صورت رایگان بدهد، او می‌گوید: "فقط امروز».
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا قبلاً پیشنهاد کرده بود که کمک‌های رایگان به کشورهای خارجی را متوقف شود و این حمایت‌ها به وام‌های اعتباری تبدیل شوند.
پیشتر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اشاره کرد که از بودجه باقی مانده، ایالات متحده در آینده نزدیک بسته کمکی دیگری به اوکراین ارسال خواهد کرد، اما مشخص نکرد که شامل چه مواردی می شود.
دفتر زلنسکی از نزدیک شدن لحظه حساس برای اوکراین خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2024
دفتر زلنسکی از نزدیک شدن لحظه حساس برای اوکراین خبر داد
میلر توضیح داد که در غیاب بودجه بلندمدت از سوی دولت ایالات متحده، این کشور توانایی اجرای برنامه های قراردادی را ندارد که به آن اجازه می دهد قراردادهای بلندمدت برای ارائه کمک به اوکراین منعقد کند. تامین مالی متوقف شد.
در این رابطه، میلر گفت که دولت آمریکا "نمی تواند بدون اقدام بیشتر کنگره به حمایت از کی یف ادامه دهد. وی افزود: "بنابراین ما از کنگره می‌خواهیم که درخواست ما برای حمایت از کمک‌های امنیتی کوتاه‌مدت و بلندمدت به اوکراین را به طور کامل تأمین کند و به پنتاگون اجازه دهد تا ذخایر خالی شده سلاح‌ها را دوباره پر کند".
پیشتر، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، لایحه ای را امضا کرد که اجازه می دهد تخصیص اعتبارات برای فعالیت های دولت فدرال در غیاب بودجه ایالتی مورد توافق برای سال مالی که از اول اکتبر در کشور آغاز شد، ادامه یابد. با این حال، به ابتکار حزب مخالف جمهوری خواه ایالات متحده، مقررات مربوط به تخصیص کمک های مالی بزرگ جدید به اوکراین از این سند حذف شد. دولت 13 میلیارد دلار از قوه مقننه به عنوان هزینه های اضافی در سال مالی 2023 برای کمک نظامی اضطراری به کی یف درخواست کرد. علاوه بر این، 8.5 میلیارد دلار برای کمک به اوکراین و تعدادی از کشورهای دیگر در زمینه اقتصاد و امنیت درخواست شد. رئیس جمهور ایالات متحده تاکید کرد که واشنگتن به ارائه کمک به کی یف ادامه خواهد داد و از جمهوری خواهان در کنگره خواست تا از طرح هایی از این دست حمایت کنند.
در 20 اکتبر 2023، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، از کنگره خواست با بودجه 14.3 میلیارد دلاری برای کمک به اوکراین و اسرائیل موافقت کند. 61 میلیارد دلار برای کی‌یف برنامه ریزی شده است که تقریبا نیمی از آن باید صرف تامین تسلیحات و تکمیل ذخایر خود شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала