سازمان ملل خواستار تحقیق درباره کشتار امدادگران در غزه شد

© AFP 2023Территории вокруг больницы Аль-Шифа в Газе после того, как израильские военные покинули комплекс
Территории вокруг больницы Аль-Шифа в Газе после того, как израильские военные покинули комплекс - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2024
اشتراک
آنتونیو گوترش خواستار تحقیق در مورد کشتار 196 امدادگر در غزه شد.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به خبرنگاران گفت که سازمان ملل از تحقیقات درباره کشتار تمام 196 کارمند سازمان های بشردوستانه در نوار غزه حمایت می کند.
به گفته وی، "موافقت با تحقیقات مستقل به دولت اسرائیل بستگی دارد که تصمیم بگیرد."
دبیرکل سازمان ملل گفت: زیرا تحقیقات تنها با همکاری مقامات اسرائیلی امکان پذیر است.
وخامت شدید اوضاع در نوار غزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.02.2024
بمباران شدید نوار غزه توسط ارتش اسرائیل
وی خاطرنشان کرد که این فقط در مورد بررسی کشتار کارمندان "آشپزخانه مرکزی جهانی" نیست. گوترش تاکید کرد: 196 کارمند سازمان های بشردوستانه کشته شدند. و ما می خواهیم بدانیم چرا هر یک از آنها کشته شدند.
در حمله روز دوشنبه اسرائیل به امدادگران سازمان غیردولتی "آشپزخانه مرکزی جهانی" که دفتر آن در آمریکا قرار دارد، هفت نفر از آن‌ها جان خود را از دست دادند که شهروندانی از استرالیا، لهستان، انگلیس و فلسطین و همچنین یک فرد دو تابعیتی آمریکایی-کانادایی بودند. تعدادی از کشورها خواستار تحقیق در مورد این حادثه شده اند.
ارتش اسرائیل حمله این کشور به غزه را که طی آن اعضای سازمان غیردولتی "آشپزخانه مرکزی جهانی" کشته شدند، "اشتباهی جدی" خواند. اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهور اسرائیل در گفتگو با خوزه آندرس، بنیانگذار این سازمان غیردولتی، در رابطه با کشتار کارکنان آن در غزه عذرخواهی کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала