بایدن به نتانیاهو اولتیماتوم داد

© AP Photo / Evan VucciПрезидент Джо Байден на встрече с премьер-министром Израиля Биньямином Нетаньяху
Президент Джо Байден на встрече с премьер-министром Израиля Биньямином Нетаньяху - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2024
اشتراک
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اولتیماتومی به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل داده و تهدید کرد که در صورت تغییر نکردن چگونگی اجرای عملیات در نوار غزه، کمک به اسرائیل را متوقف خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را پورتال اکسیوس به نقل از منابع خود منتشر کرده است.
این پورتال با استناد به سه مقام مطلع می نویسد: پرزیدنت بایدن روز پنجشنبه طی تماسی به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل اولتیماتوم داد و گفت که اگر اسرائیل سیاست خود را در غزه تغییر ندهد، "دیگر نمی توانیم به شما کمک کنیم".
بایدن دقیقاً منظورش از "قطع حمایت آمریکا" را مشخص نکرد و در این زمینه به احتمال توقف ارسال تسلیحات به اسرائیل اشاره نکرد. با این حال، منابع می گویند که این "شدیدترین" گفتگوی بایدن با نتانیاهو "از لحاظ لحن و محتوا" از 7 اکتبر بوده است.
روز جمعه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، گفت که نتانیاهو به بایدن گفت که اسرائیل پس از حمله به داوطلبان از سازمان موسوم به آشپزخانه مرکزی جهانی (WCK) در نوار غزه، موافقت کرده است که روش‌های جنگی خود را برای تأمین حفاظت از امدادگرانی که به غیرنظامیان فلسطینی‌ کمک می‌کنند، تصحیح کند.
نمایندگان کنگره آمریکا از بایدن خواستند ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2024
نمایندگان کنگره آمریکا از بایدن خواستند ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند
پس از نفوذ مسلحانه شبه نظامیان حماس از نوار غزه به خاک اسرائیل و آغاز موشک باران اسرائیل از سوی فلسطینیان، اوضاع در خاورمیانه به شدت رو به وخامت گرائیده است. حماس این حمله را پاسخی به اقدامات مقامات اسرائیلی علیه مسجد الاقصی در بیت المقدس اعلام کرده است. صبح روز هفتم اکتبر، اسرائیل در چارچوب عملیات طوفان الاقصی که توسط شاخه نظامی جنبش فلسطینی حماس اعلام شد، مورد حمله موشکی بی‌سابقه‌ای از نوار غزه قرار گرفت. پس از حملات موشکی گسترده، رزمندگان حماس به مناطق مرزی جنوب کشور یهودیان نفوذ کردند.
در پاسخ، ارتش اسرائیل عملیات شمشیرهای آهنین را علیه حماس در نوار غزه آغاز کردند. چند روز پس از حمله، ارتش اسرائیل کنترل تمام شهرک‌های نزدیک مرز غزه را به دست گرفت و حملات هوایی به اهدافی از جمله غیرنظامیان در نوار غزه را آغاز کرد. اسرائیل همچنین از محاصره کامل نوار غزه خبر داده و رساندن آب، غذا، برق، دارو و سوخت به این منطقه را متوقف کرد.
تعداد قربانیان در نوار غزه به گفته وزارت بهداشت محلی به نزدیک 33 هزار نفر رسیده، بیش از 75 هزار نفر مجروح شدند و به گفته منابع مختلف، بیش از 126 اسرائیلی و 11 نفر خارجی هنوز در اسارت حماس هستند اما گفته می شود تعدادی از آنها جان خود را از دست داده اند.
وزارت امور خارجه روسیه از طرفین خواست تا درگیری های مسلحانه را متوقف کنند. به گفته ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه حل بحران خاورمیانه تنها بر اساس فرمول "دو دولت" مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد امکان پذیر است که ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 با پایتخت آن در بیت المقدس شرقی را فراهم می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала