راهپیمایی مردم تهران در روز همبستگی با مبارزات فلسطینی ها علیه اسرائیل + فیلم و عکس

© Photo / IRNAراهپیمایی روز قدس در ایران
راهپیمایی روز قدس در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2024
اشتراک
ساکنان پایتخت ایران در راهپیمایی روز قدس که به طور سنتی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می شود، شرکت می کنند.
به گزارش اسپوتننیک، روز جهانی قدس توسط امام خمینی پایه ریزی شد . هدف از برگزاری روز قدس، ابراز همبستگی با مبارزات مردم فلسطین برای بازگرداندن سرزمین فلسطین به کنترل خود و ابراز مخالفت با سیاست های صهیونیستی اسرائیل است.
راهپیمایی گسترده روز قدس امسال در بحبوحه تشدید تنش ها در منطقه پس از حمله هوایی اسرائیل به سرکنسولگری ایران در دمشق در روز دوشنبه برگزار می شود. وزارت دفاع سوریه شامگاه دوشنبه از حمله هوایی اسرائیل به ساختمان سرکنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه خبر داد. ساختمان سرکنسولگری همچنین محل اقامت سفیر ایران در جمهوری عربی سوریه، حسین اکبری بود - سفیر ایران در جریان حمله آسیبی ندید اما خود ساختمان کسرنسولگری نیز در اثر حمله موشکی به کلی ویران شد. بر اساس گزارش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در حمله اسرائیل هفت افسر سپاه از جمله دو مستشار ارشد - محمدرضا زاهدی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه و لبنان و جانشین وی، سردار محمدهادی حاجی رحیمی، کشته شدند.
محمد رضا آشتیانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2024
وزیر دفاع ایران: اسرائیل سیلی محکمی خواهد خورد
به گزارش ایرنا، می توان با انتخاب یکی از 10 مسیر که هر کدام به دانشگاه تهران ختم می شود، در راهپیمایی روز قدس تهران شرکت کرد. در مسیر میدان فردوسی به این دانشگاه همجنین مراسم تشییع جنازه افسران ایرانی که در کنسولگری ایران در سوریه بر اثر اصابت موشک هواپیماهای اسرائیلی جان باختند، برگزار می‌شود. این خبرگزاری خاطرنشان می کند که راهپیمایی ها به مناسبت روز قدس در بیش از 2 هزار نقطه مسکونی در سراسر کشور برگزار می شود.
شرکت کنندگان در راهپیمایی تهران پرچم های ایران، فلسطین و جنبش شیعی حزب الله لبنان و همچنین عکس هایی از امام روح الله خمینی و رهبر فعلی ایران، آیت الله علی خامنه ای را در دست دارند. خیابان‌هایی که مراسم راهپیمایی برگزار می‌شود با پوسترهایی با عکس‌های افسران کشته شده در کنسولگری ایران در سوریه تزئین شده است. در طول راهپیمایی همراه با فریادهای "الله اکبر"، "مرگ بر آمریکا!" و "مرگ بر اسرائیل!" و همچنین آثار موسیقی با موضوع آزادی فلسطین از اشغال اسرائیل اجرا شده دو تابوت نمادین پوشیده از پرچم‌های اسرائیل و آمریکا در خیابان‌ها دیده می شود . به گزارش خبرگزاری مهر، در میان اشیای مورد استفاده تظاهرکنندگان، چوبه‌دار نمادینی نیز وجود داشت که آدمک بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر آن آویزان شده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала