مطرح شدن احتمال فرو ریختن برخی پل ها در آمریکا

© AP Photoفرو ریختن پل در بندر بالتیمور آمریکا
فرو ریختن پل در بندر بالتیمور آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2024
اشتراک
شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان به نقل از کارشناسان گزارش می‌دهد که تعدادی از پل‌های بزرگ در ایالات متحده از سیستم حفاظتی خوبی در برابر برخورد با کشتی‌ها برخوردار نیستند و ممکن است در صورت بروز شرایط اضطراری مشابه آنچه در بالتیمور رخ داد، فرو بریزند.
به گزارش اسپوتنیک، این شبکه تلویزیونی طراحی بیش از 12 پل بزرگ آمریکایی را مورد بررسی قرار داد و اطلاعاتی را در مورد آنها از مقامات محلی و کارشناسان در زمینه مهندسی سازه به دست آورد.
شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان خاطرنشان می کند به گفته کارشناسان، بسیاری از پل ها در برابر حملات کشتی ها محافظت قوی تری نسبت به پل کی (فرانسیس اسکات) دارند... اما به گفته کارشناسان، چندین پل دیگر از جمله پل خلیج چساپیک، حفاظت کمتری دارند که به طور بالقوه آنها را در معرض خطر قرار می دهد، زیرا کشتی های کانتینری بزرگتر عبور می کنند.
کشتی باری دالی پس از برخورد کشتی به پل در بندر بالتیمور آمریکا در زیر بخشی از ساختار این پل به نام فرانسیس اسکات کی گیر کرد. - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.03.2024
چندرسانه ای
پیامدهای فروریختن پل در بندر بالتیمور آمریکا در تصاویر
گفته می شود که تعدادی از پل ها در ایالات متحده دارای عناصری هستند که از دست دادن آنها می تواند منجر به فروریختن کل سازه شود.
به گفته کارشناسان، حفاظت سازه ای روی پل ها نمی تواند کشتی در حال نزدیک شدن را به طور کامل متوقف کند، اما می تواند آن را به گونه ای کند یا منحرف کند که تاثیر بر اجزای ساختاری مهم پل را کاهش دهد.
پل بزرگراه فرانسیس اسکات کی در شهر بالتیمور مایالت ریلند در 26 مارس پس از اصابت کشتی کانتینری سنگاپور دالی به آن فروریخت. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، خاطرنشان کرد: در عین حال، مقامات معتقد نیستند که این پل عمدا تخریب شده و همه چیز حاکی از یک "حادثه تصادفی " است. وزارت حمل و نقل آمریکا خسارات روزانه ناشی از این سانحه را تا 200 میلیون دلار تخمین زده است. وزیر حمل و نقل، پیت بوتیگیگ خاطرنشان کرد که شش نفر در این سانحه جان خود را از دست دادند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала