در مسکو ازخطر بیرون رفتن بحران اوکراین فراتر از مرزهای جغرافیایی خود خبر دادند

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2024
اشتراک
الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: بحران اوکراین ممکن است در نتیجه اقدامات ماجراجویانه حتی فقط یکی از کشورهای ناتو از مرزهای جغرافیایی خود فراتر رود.
به گزارش اسپوتنیک، وی گفت: در نتیجه اقدامات ماجراجویانه حتی یک یا دو کشور عضو ناتو، بحران اوکراین ممکن است از مرزهای جغرافیایی خود فراتر رفته و مقیاس کاملاً متفاوتی پیدا کند.
به گفته این دیپلمات، اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در مورد اعزام احتمالی نیرو به اوکراین "نشانگر آمادگی برای حرکت در مسیر تشدید تنش در شرایطی است که خود غرب متحمل شکست استراتژیک در میدان می‌شود" و چنین سخنانی غیرقابل قبول است.
معاون وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که هرگونه تهدیدی برای امنیت روسیه از سوی ناتو بی پاسخ نخواهد ماند.
Солдаты польских вооруженных сил поднимают флаг НАТО во время церемонии в лагере Бутмир, Босния и Герцеговина - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2024
در مسکو به ناتو قول دادند که به هر تهدید امنیتی علیه روسیه پاسخ دهند
اخیراً به طور فزاینده ای نظراتی در مورد درگیری مسلحانه مستقیم بین ناتو و روسیه در غرب مطرح شده است. در کرملین خاطرنشان کرد که روسیه تهدیدی ایجاد نمی کند و کسی را تهدید نمی کند، اما اقداماتی را که به طور بالقوه برای منافع آن خطرناک است نادیده نخواهد گرفت.
علاوه بر این، در سال های اخیر، روسیه به فعالیت بی سابقه ناتو در امتداد مرزهای غربی خود اشاره کرده است. این ائتلاف در حال افزایش نیرو است و آن را "بازدارندگی از تجاوز روسیه" می نامد. مسکو بارها نسبت به آنچه در حال وقوع است ابراز نگرانی کرده است. وزارت امور خارجه روسیه آمادگی خود را برای گفت و گو با ناتو اعلام کرد، اما بر مبنای برابر حقوق و ضمناً غرب باید خط مشی نظامی سازی قاره اروپا را کنار بگذارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала