درخواست روسیه از سازمان ملل جهت محکومیت مداخله غرب در انتخابات این کشور

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر مجلس شورای فدراسیون روسیه تمدید قرارداد با ایران در مورد رژیم ویژه تجاری را تصویب کرد
مجلس شورای فدراسیون روسیه تمدید قرارداد با ایران در مورد رژیم ویژه تجاری را تصویب کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2024
اشتراک
شورای فدراسیون روسیه در جلسه روز چهارشنبه خود درخواستی را به سازمان ملل و پارلمان های جهان تصویب کرد که در آن از آنها خواسته می شود اقدامات کشورهای جمعی غرب برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را محکوم کنند.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، دستورالعمل مربوطه به کمیته امور بین‌الملل و کمیسیون حفاظت از حاکمیت دولت توسط والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه داده شده بود.
در متن درخواست شورای فدراسیون روسیه آمده است: "شورای فدراسیون مجمع فدرال فدراسیون روسیه از سازمان ملل متحد، سازمان‌های پارلمانی بین‌المللی و پارلمان‌های کشورهای خارجی می‌خواهد اقدامات کشورهای غربی برای مداخله در آماده‌سازی و برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه، برای جلوگیری از آزادی بیان شهروندان روسیه، و همچنین تشویق تروریسم و ​​افراط گرایی به منظور بی ثبات کردن اوضاع در روسیه در طول مبارزات انتخاباتی که توسط واشنگتن هدایت و کنترل می شدرا محکوم نمایند".
سناتورهای روسی خاطرنشان کردند که این شورا "به شدت" تلاش های مداخله جویانه خارجی در آماده سازی و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در روسیه را که حتی "قبل از انتصاب" این انتخابات آغاز شده بود، محکوم می کند.
مجلس اعلای پارلمان روسیه افزود: "سناتورهای روسی از موضع اکثریت کشورهای جهان که از حمایت از بیانیه ایالات متحده و شرکای آن در محکومیت سازماندهی انتخابات ریاست جمهوری در روسیه خودداری کردند، استقبال می کنند".
این درخواست همچنین تاکید می کند که اقدامات برای اخلال در انتخابات ریاست جمهوری در روسیه "همچنین توسط رژیم کی یف انجام شده است که توسط متصدیان ناتو تحریک شده است."
انتخابات ریاست جمهوری روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2024
چگونگی تلاش کی یف برای اختلال در انتخابات روسیه مشخص شد
نمایندگان شورا توضیح دادند:"گروه‌های مسلح اوکراین به مراکز رای‌گیری در مناطق مرزی روسیه حمله کردند، آنها به طور فعال از هواپیماهای بدون سرنشین حامل مواد منفجره علیه اهداف غیرنظامی در نهادهای تشکیل دهنده روسیه در طول دوره انتخابات استفاده کردند و تلاش‌هایی برای دستیابی به موفقیت مسلحانه در این کشور صورت دادند. در نتیجه این اقدامات جنایتکارانه، غیرنظامیان از جمله کودکان کشته شدند."
انتخابات ریاست جمهوری روسیه از 15 تا 17 مارس برگزار شد. پس از بررسی 100 درصد پروتکل ها، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فعلی 87.28 درصد از آرا را به دست آورد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала