استولتنبرگ خواستار افزایش کمک های نظامی به اوکراین شد

© AFP 2023 / Thierry CharlierГенсек альянса Йенс Столтенберг во время выступления в Брюсселе
Генсек альянса Йенс Столтенберг во время выступления в Брюсселе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2024
اشتراک
دبیرکل ناتو از لزوم تقویت کمک های نظامی به کی یف در میان مشکلات موجود در میدان نبرد خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ پیش از آغاز نشست وزرای خارجه ائتلاف آتلانتیک شمالی گفت: "ما می بینیم که روسیه در خط تماس در حال پیشروی است. اوکراین به حمایت بیشتری نیاز دارد و هرگونه تأخیر عواقبی برای وضعیت در میدان نبرد دارد".
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی تاکید کرد که ناتو در حال بررسی چگونگی ایجاد کمک نظامی بلندمدت به کی یف در داخل این سازمان است. او گفت: "ما می‌خواهیم پیش‌بینی‌پذیری بیشتری ارائه دهیم، اطمینان حاصل کنیم که کمک‌ها در ماه‌ها و سال‌های آینده به اوکراین سرازیر خواهد شد".
دبیرکل ناتو مدعی است که "موثرترین ساختار درون ائتلاف" در حال حاضر برای برنامه ریزی کمک به اوکراین و تحویل آن مورد بحث قرار گرفته است. استولتنبرگ افزود که افزایش کمک به اوکراین "با در نظر گرفتن وضعیت وخیم میدان جنگ در حال بحث است." به گفته وی، کشورهای ناتو در حال حاضر 99 درصد از کمک های نظامی را به اوکراین ارائه می کنند.
پیش از این گزارش شده بود که در نشست وزرای خارجه قرار است در مورد ابتکارات جدید برای ارائه کمک نظامی به کی یف، به ویژه تغییرات احتمالی در کار گروه به اصطلاح تماس در اوکراین، که شامل حدود 50 کشور از جمله کسانی که عضو اتحاد نیستند.
در حال حاضر گروه تماس (فرمت Ramstein) تحت رهبری ایالات متحده آمریکا فعالیت می کند. با این حال، به گفته منابع رسانه ای اروپایی، رهبری گروه تماس ممکن است مستقیماً به ناتو برود، زیرا متحدان کی یف از روی کار آمدن دونالد ترامپ در ایالات متحده و تغییر در سیاست واشنگتن در قبال اوکراین می ترسند. پیش از این، بروکسل بارها تاکید کرده بود که ساختارهای ناتو به طور مستقیم در سازماندهی تامین تسلیحات به کیف دخالت ندارند.
به گفته منابع، استولتنبرگ همچنین پیشنهاد ایجاد صندوقی برای تامین مالی اوکراین در مدت پنج سال با هزینه 100 میلیارد دلار را دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала