رسانه: اروپا نگران افزایش وابستگی به LNG آمریکا است

© Fotolia / Pakhnyushchyyگاز طبیعی راهی مستقیم برای آینده ای پاک پایدار
گاز طبیعی راهی مستقیم برای آینده ای پاک پایدار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.04.2024
اشتراک
به گزارش پولیتیکو، اروپا به طور فزاینده ای نگران وابستگی فزاینده خود به گاز طبیعی مایع (LNG) از ایالات متحده در بحبوحه کاهش احتمالی عرضه و افزایش قیمت است.
اسپوتنیک - در ابتدای سال 2024، کاخ سفید توقف صدور مجوز برای صادرات LNG را که در دو سال گذشته به طور فعال جایگزین مواد خام روسیه در بازارهای جهانی شده بود، اعلام کرد و این تصمیم را با توجه به وضعیت تغییرات آب و هوایی به عنوان یک تهدید وجودی توضیح داد. اقدام مربوطه باعث انتقاد از جمله از طرف اردوگاه جمهوری خواهان شد. مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام نمود که تصمیم بایدن "روسیه را تقویت می‌کند" و اروپا را مجبور می‌کند بر صادرات خود تکیه کند.
این نشریه توجه خود را به این واقعیت جلب می کند که قبل از اتخاذ این تصمیم، در سال 2022 اتحادیه اروپا "شرط بندی بزرگی" روی گاز آمریکا انجام داد و قراردادهای زیادی را امضا کرد و میلیاردها دلار در زیرساخت های لازم برای LNG سرمایه گذاری کرد.
این نشریه می نویسد: "اروپایی ها به طور فزاینده ای نگران کاهش عرضه و افزایش قابل توجه قیمت هستند. این تصمیمات و قرارداد اکنون زیر سوال رفته است - آیا اروپا وابستگی شرم آور خود به روسیه را با وابستگی کوته بینانه به آمریکا مبادله کرده است؟"
به نوشته این نشریه، اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری جدید پیروز شود و به کاخ سفید بازگردد، به احتمال زیاد وابستگی اروپا به آمریکا در این زمینه افزایش خواهد یافت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала