رسانه ها به وحدت متزلزل غرب در موضوع کمک به کی یف اشاره کردند

© Sputnik / Константин Чалабов /  مراجعه به بانک تصاویر پرچم روسیه و اوکراین
پرچم روسیه و اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.04.2024
اشتراک
نویسندگان مطالب در مجله فارین افرز به مشکلات کمک از سوی متحدان کی یف و نیروهای روسی که ابتکار عمل در جبهه را در دست دارند، اشاره و معتقد بودند که ادامه جنگ در اوکراین در حال حاضر محتمل ترین گزینه در درگیری است.
به گزارش اسپوتنیک، برانیسلاو اسلانچف، استاد علوم سیاسی دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو و هاین گومانس، استاد علوم سیاسی دانشگاه روچستر در مطلبی برای مجله فارین افرز نوشتند: "پس محتمل ترین گزینه، ادامه خصومت هاست. نیروهای روسی اکنون ابتکار عمل را در میدان نبرد در دست دارند. برعکس، کمک به اوکراین در کنگره ایالات متحده آمریکا گیر کرده است و وحدت غرب متزلزل است."
این کارشناسان بر این باورند که روسیه ممکن است کنترل تعدادی از مناطق دیگر را در طول درگیری ایجاد کند، اما "کی یف غیرقابل کنترل باقی خواهد ماند."
نویسندگان این مطلب همچنین بر این باورند که انعقاد توافق توسط طرفین در حال حاضر بعید است؛ نه مسکو و نه کی یف در حال حاضر آماده پذیرش خواسته های یکدیگر نیستند.
مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی یف ممنوعیتی را برای آنها در سطح قانونگذاری معرفی کرده است. غرب از روسیه برای مذاکره دعوت می کند، موضوعی که مسکو برای آن آمادگی نشان می دهد، اما در عین حال غرب امتناع دائمی کی یف از شرکت در گفتگو را نادیده می گیرد. پیش از این، کرملین اعلام کرده بود که اکنون هیچ پیش نیازی برای تغییر وضعیت در اوکراین برای انتقال به یک مسیر صلح آمیز وجود ندارد؛ اولویت مطلق روسیه دستیابی به اهداف عملیات ویژه نظامی است؛ و در حال حاضر این تنها از طریق ابزار نظامی امکان پذیر است. همانطور که کرملین اعلام کرد، شرایط در اوکراین می تواند به یک مسیر مسالمت آمیز پیش رود، مشروط بر اینکه وضعیت و واقعیت های جدید در نظر گرفته شوند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بعداً گفت که اگر اوکراین خواهان روند مذاکره است، پس نیازی به ژست‌های نمایشی نیست، فرمان منع مذاکره با روسیه باید لغو شود. به گفته وی، روسیه هرگز مخالف حل مناقشه در اوکراین از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز نبوده است، اما با رعایت ضمانت‌های امنیتی روسیه.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала