گزارش و تحلیل

طبق معیار آمریکایی روسیه حق دارد اوکراین را با خاک یکسان کند

© iStock.com / Yaraslau Mikheyeuطبق معیار آمریکایی روسیه حق دارد اوکراین را با خاک یکسان کند
طبق معیار آمریکایی روسیه حق دارد اوکراین را با خاک یکسان کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2024
اشتراک
بیش از شش ماه از جنگ اسراییل علیه مردم غزه می گذرد و هنوز افقی برای پایان آن منظور نیست.
جنگی که به بهانه عملیات 7 اکتر مقاومت فلسطین شروع شد و با حمایت سیاسی وتسلیحاتی و اقتصادی ایالات متحده با شدت هرچه تمام تر ادامه دارد.
اسرائیل مدعی است که برای انتقام و تامین امنیت خود دست به کشتار غیر نظامیان می زند و ایالات متحده هم همه تسلیحات مورد نیاز برای این نسل کشی را در اختیار اسرائیل قرار می دهد و به هیچ کس اجازه بحث درباره عملکرد اسرائیل را نمی دهد.
اخیرا هم علیرغم اینکه آمریکایی ها در ظاهر اظها داشته اند که به دنبال صلح هستند اما رسانه هایشان گزارش کرده اند که آمریکایی ها باز هم شروع به ارسال تسلیحات بسیار سنگین به اسرائیل نموده اند.
علاوه بر آن هواپیماها و موشک ها و بمب هایی را در اختیار اسرائیل قرار داده اند که حتی بیش از نیاز برای نابودی کل غزه به حساب می آید.
برخی محافل سیاسی و تحلیلگران بر این باور هستند که آمریکا این تسلیحات را در اختیار اسرائیل قرار داده و می دهد تا به لبنان نیز حمله کند.
کارشناس: شکی نیست که یک توطئه جهانی علیه روسیه وجود دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2024
گزارش و تحلیل
کارشناس: شکی نیست که یک توطئه جهانی علیه روسیه وجود دارد
بهانه، حمایت لبنان از فلسطینی ها است.
همچنین طبق برخی گزارش ها اسرائیلی ها آماده می شوند بهانه های جور کنند تا به کرانه باختری رود اردن نیز حمله کنند و همان بلایی را که سر فلسطینی ها در غزه آوردند سر فلسطینی ها در کرانه باختری بیاورند.
به هر حال رویای دیرینه نتانیاهو از زمان به قدرت رسیدن این بود که فلسطینی ها را از کرانه باختری به اردن و از غزه به مصر آواره یا همه را قتل عام کند.
اسرائیل حتی خود را آماده می کند که شاید برای محقق کردن این هدف شاید مجبور باشد با اردن و مصر هم درگیر شود.
به هر صورت روند اتفاقات نشان می دهد که ماجرا هیچ ربطی به عملیات 7 اکتبر نداشته وندارد بلکه توطئه ای است که از قبل برنامه ریزی شده بود و چه هفت اکتبر انجام می شد چه نمی شد این اتفاق قرار بود رخ دهد.
دولت تندرو اسرائیل از زمان به قدرت رسیدن تلاش مذبوحانه ای را انجام داد تا فلسطینی ها را وادار به واکنش کند و در نهایت در هفت اکتبر این امر محقق شد.
به هر صورت بهانه ای که آمریکایی ها و عموما اروپایی ها مستمسک خود برای حمایت از نسل کشی فلسطینی ها کرده اند همان عملیات هفت اکتبر است.
خوب اگر کشوری به دلیل تامین امنیت خود حق دارد مردمان کشور دیگری را قتل عام کند و زیرساخت های آن کشور را نابود کند شاید حق روسیه هم باشد تا برای انتقام از عملیات تروریستی اخیر در مسکو شهرهای اوکراین را با خاک یکسان کند و همه اوکراینی ها را قتل عام کند.
به هر حال امروزه تحقیقات نشان داده سرویس اطلاعات اوکراین پشت ماجرا بوده و اوکراینی ها بودند که پول داده اند تا عملیات تروریستی در مسکو انجام شود و شهروندان بی گناه روس ترور شوند.
بحث دیگر اعمال تروریستی اوکراینی ها به کنار.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала