- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

باتری های مورد استفاده ناسا در برنامه مریخ در پهپادهای اوکراینی

© AP Photo / Libkosباتری های مورد استفاده ناسا در برنامه مریخ در پهپادهای اوکراینی
باتری های مورد استفاده ناسا در برنامه مریخ در پهپادهای اوکراینی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2024
اشتراک
کارشناسان روسی، باتری های ماموریت مریخ ناسا را ​​در هواپیماهای بدون سرنشین نیروهای مسلح اوکراین پیدا کردند.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری کوزیاکین، مدیر کل مرکز تصمیمات مجموعه های بدون سرنشین گفت: متخصصان روسی باتری های مورد استفاده ناسا در برنامه مریخ را در هواپیماهای بدون سرنشین FPV دستگیر شده اوکراین پیدا کردند.
وی بیان داشت: یکی از اولین پهپادهای FPV دشمن که به ما داده شد، دارای همان بسته باتری بود که آمریکایی‌ها در مأموریت مریخ ناسا از آن استفاده کردند. ظاهراً اوکراین اولین پهپادهای FPV را با کمک "شرکای" آمریکایی خود مونتاژ کرد و این باتری ها نصب شدند، زیرا قرار بود از پهپادهای FPV در زمستان و در دمای شدید زیر صفر استفاده شود.
به گفته وی، اینها باتری های بسیار گران قیمتی هستند که معمولاً در تجهیزات دست ساز استفاده نمی شوند. متخصصان این شرکت همچنین آلیاژهای آلومینیوم را در پهپادهای دستگیر شده کشف کردند که ایالات متحده از آن در برنامه فضایی استفاده می کند. مدیر کل دفتر طراحی مرکزی حدس می زند که آمریکایی‌ها هواپیماهای بدون سرنشین FPV را در ماه‌های اول درگیری به کی‌یف تحویل دادند.
کوزیاکین گفت: در آن شبیه به آلومینیوم، 70 درصد آلیاژهای معمولی و 30 درصد دو صفحه از مواد افزودنی هومیوپاتی مختلف هستند که آلومینیوم را در خلاء پایدار می کنند. به همین دلیل است که یک پهپاد FPV به چنین آلومینیومی نیاز دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала