در کرملین به سخنان زلنسکی درباره مذاکرات واکنش نشان دادند

© Sputnik / Alexey Maishev /  مراجعه به بانک تصاویر مجموعه کرملین در مسکو
مجموعه کرملین در مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2024
اشتراک
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین باید واقعیت جدید ژئوپلیتیکی را هنگام صحبت در مورد مذاکره با روسیه در نظر بگیرد.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه گفت: "واقعیت ژئوپلیتیکی از آغاز عملیات نظامی ویژه به طور بنیادی تغییر کرده است، مرزهای اوکراین و فدراسیون روسیه تغییر کرده است. ما چهار سرزمین جدید داریم و این را نمی توان نادیده گرفت، این یک واقعیت جدید است که همه مسلماً باید در نظر بگیرند".
پسکوف در مورد اظهارات زلنسکی درباره گفتگوی احتمالی با روسیه برای حل مناقشه به این شکل اظهار نظر کرد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز احتمال داده بود که زلنسکی رهبر اوکراین این موضوع را به دلیل نگرانی از پایان دوره اختیارات خود مطرح کرده است.
قرار بود انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در 31 مارس 2024 برگزار شود، اما به دلیل حکومت نظامی و بسیج عمومی، مبارزات انتخاباتی برگزار نشد. زلنسکی استدلال کرد که برگزاری انتخابات اکنون "بموقع نیست" و خواستار پایان دادن به بحث درباره این موضوع شد.
ولادیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2024
زلنسکی برای اولین بار مذاکره با روسیه را بدون در نظر گرفتن مرزهای سال 1991 ممکن دانست
روز جمعه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که موضوع به رسمیت شناختن ولادیمیر زلنسکی به عنوان رئیس جمهور اوکراین تا 21 مه ممکن است اهمیت خود را از دست بدهد.
روز جمعه، زلنسکی در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز، برای اولین بار اعتراف کرد که مذاکرات بین مسکو و کی یف می تواند بدون بازگشت اوکراین به مرزهای سال 1991 آغاز شود. به عقیده وی، ولادیمیر پوتین در صورت از دست دادن سرزمین هایی که پس از آغاز عملیات ویژه بخشی از روسیه شده اند، آماده گفتگو خواهد بود.
این درحالی است که کی یف قبلاً استدلال می کرد که شروع مذاکرات تا زمانی که نیروهای روسیه از خاک اوکراین در داخل مرزهای این کشور در زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی خارج نشوند، غیرممکن است.
همانطور که ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه در مصاحبه اخیر با خود گفت، روسیه آماده گفت و گو در مورد مسئله اوکراین است، اما این مذاکرات باید بر اساس واقعیات باشد، نه بر اساس افکار واهی پس از استفاده از داروهای روانگردان.
علاوه بر این، همانطور که رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد، اگر کی یف می‌خواهد گفتگو را آغاز کند، باید فرمان خود درباره منع مذاکرات را لغو کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала