زلنسکی برای اولین بار مذاکره با روسیه را بدون در نظر گرفتن مرزهای سال 1991 ممکن دانست

© AP Photo / Efrem Lukatskyولادیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین
ولادیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2024
اشتراک
ولادیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین برای اولین بار گفت که مذاکرات صلح بین مسکو و کی یف می تواند حتی بدون بازگشت اوکراین به مرزهای سال 1991 آغاز شود: اکنون او درباره مرزهای اوکراین در سال 2022 صحبت می کند.
به گزارش اسپوتنیک، کی یف پیش از این اعلام کرده بود که آغاز مذاکرات صلح تا زمانی که نیروهای روسی خاک اوکراین را در مرزهای سال 1991 ترک نکنند، غیرممکن است.
زلنسکی در مصاحبه ای با شبکه سی بی اس گفت که اگر اوکراین بتواند به مرزهای سال 2022 قبل از شروع عملیات نظامی ویژه برسد، روسیه برای گفتگو آماده خواهد بود.
مزدوران خارجی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2024
در اروپا افزایش تعداد قبرهای مزدوران کشته شده در اوکراین مشاهده می شود
زلنسکی گفت: "نیازی نخواهیم داشت که تمام اراضی خود را منحصراً با ابزار نظامی خلع اشغال کنیم. من مطمئن هستم: هنگامی که او (ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه) آنچه را که از سال 2022تصرف کرده است از دست بدهد، ... آماده گفتگو خواهد بود."
مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی یف ممنوعیتی را در سطح قانونگذاری برای آنها وضع کرده است. غرب از روسیه برای مذاکره دعوت می کند، اما در عین حال امتناع دائمی کی یف از شرکت در گفتگو را نادیده می گیرد. پیش از این، کرملین اعلام کرده بود که اکنون هیچ پیش نیازی برای تغییر وضعیت در اوکراین برای انتقال آن به یک مسیر صلح آمیز وجود ندارد؛ اولویت مطلق روسیه دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه این کشور است و در حال حاضر این تنها از طریق ابزار نظامی امکان پذیر است. در کرملین اعلام کردند اوضاع در اوکراین می تواند به یک مسیر مسالمت آمیز پیش رود، مشروط بر اینکه وضعیت و واقعیت های جدید در نظر گرفته شده و همه خواسته های مسکو به خوبی معلوم هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала