رهبر حوثی‌های یمن: انگلیس قادر به سرنگونی و انهدام موشک‌های ما نیست

© AP Photo / Hani Mohammedالحوثيون في صنعاء، اليمن
الحوثيون في صنعاء، اليمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2024
اشتراک
عبدالمالک الحوثی، رهبر جنبش شیعه انصارالله (حوثی‌ها)، حاکم در شمال یمن گفت: فرماندهان نیروی دریایی انگلیس به ناتوانی خود در ساقط کردن موشک‌های ابر صوت پرتاب شده از یمن به ناوهای خود اعتراف کردند.
به گزارش اسپوتنیک، الحوثی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المسیره یمن گفت: "فرماندهان نیروی دریایی بریتانیا اذعان دارند که با موشک هایی که از یمن با سرعت سه برابر سرعت صوت پرتاب می شوند، روبرو هستند. آنها به صراحت به ناتوانی خود ر در سرنگونی این موشک ها یا جلوگیری از پرتاب آنها اعتراف می کنند." به گفته وی، کاپیتان یکی از ناوشکن های انگلیسی اعتراف کرد که یمنی ها در حال حاضر از سلاح های بسیار مدرن و مرگبار در دریای سرخ و خلیج عدن استفاده می کنند.
رهبر حوثی‌ها خاطرنشان کرد که ده عملیات با استفاده 37 موشک بالستیک، موشک کروز و پهپاد در طول هفته انجام شد که طی انها 9 کشتی مورد حمله قرار گرفتند، تعداد کل کشتی‌ها و کشتی‌های جنگی اسرائیل، ایالات متحده و بریتانیا که مورد حمله قرار گرفتند به 86 فروند رسید.
حمله دوباره آمریکا و انگلیس به غرب یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2024
حمله دوباره آمریکا و انگلیس به غرب یمن
الحوثی افزود: حرکت دشمن (ناوهای اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی) در دریا نادر شده است، او سعی می کند تا حد امکان آن را پنهان کند، رسانه ها را گمراه کند و اطلاعات نادرست بدهد. حرکت کشتی های دشمن مانند عملیات قاچاقچی ها شده است.
وی همچنین به آمریکا و انگلیس نسبت به مشارکت در عملیات زمینی در یمن هشدار داد و گفت که این رویارویی صدها هزار نفر از شهروندان این کشور را درگیر خود خواهد کرد.
الحوثی گفت: "آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها می‌توانند تصور کنند که اگر هر نوع تهاجم زمینی را علیه صدها هزار قهرمان تحت حمایت میلیون‌ها نفر انجام دهند، در چه وضعیتی قرار خواهند گرفت". وی همچنین به آمریکا درباره ادامه حمایت از اسرائیل هشدار داد.
سه شنبه گذشته، انصارالله اعلام کرد که به سوی چهار کشتی از جمله کشتی آمریکایی مرسک ساراتوگا در خلیج عدن و Apl Detroit در دریای سرخ و همچنین کشتی های بریتانیایی Huang Pu و Pretty Lady در دریای سرخ موشک شلیک کرده است. آنها به سمت اسرائیل می رفتند. به گفته حوثی ها، دو ناوشکن آمریکایی دیگر با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در دریای سرخ مورد حمله قرار گرفتند.
پیشتر جنبش انصارالله با ادعای حمله به سه کشتی اسرائیلی و آمریکایی در این منطقه، از گسترش جغرافیای حملات خود علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل یا عازم بنادر آن در اقیانوس هند خبر داده بود. این کشور قول داده است که اگر اسرائیل عملیات نظامی در منطقه فلسطینی نوار غزه را محدود و محاصره این منطقه را رفع کند، حملات را متوقف خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала