حمله دوباره آمریکا و انگلیس به غرب یمن

© Photo / U.S. Navy/Samantha Alamanحمله دوباره آمریکا و انگلیس به غرب یمن
حمله دوباره آمریکا و انگلیس به غرب یمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2024
اشتراک
ائتلاف آمریکا و انگلیس بامداد امروز منطقه "المنیره" استان الحدیده یمن را بمباران کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جنگنده‌های آمریکا و انگلیس بامداد امروز شنبه، منطقه "المنیره" استان الحدیده واقع در غرب یمن را هدف قرار دادند.
رسانه‌های وابسته به انصارالله یمن گزارش دادند این حملات در پنج نوبت صورت گرفته است.
ایالات متحده و بریتانیا از اواسط ژانویه حملاتی را علیه اهداف متعلق به انصارالله انجام داده اند و آن را پاسخی به تهدیدات علیه آزادی کشتیرانی در دریای سرخ می دانند. محمد علی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی انصارالله، این حملات را بربریت تروریستی و تهاجم عمدی و غیرموجه خواند.
نیروهای ائتلاف غربی پهپاد حوثی های یمن  را سرنگون کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2024
نیروهای ائتلاف غربی پهپاد حوثی های یمن را سرنگون کردند
جنبش حاکم انصارالله (حوثی‌ها) در شمال یمن، که کنترل بیشتر سواحل دریای سرخ یمن را در اختیار دارد، قبلاً در مورد قصد خود برای حمله به هر کشتی مرتبط با اسرائیل هشدار داده و از سایر کشورها خواسته است که خدمه خود را از این کشتی ها فراخوانده و به آنها در دریا نزدیک نشوند. تعدادی از شرکت های کشتیرانی تصمیم گرفته اند حمل و نقل از طریق دریای سرخ را متوقف کنند.
حوثی ها گفته اند که اقدامات آنها در دریای سرخ با هدف کمک به فلسطینیان در نوار غزه انجام می شود و استدلال می کنند که آنها مانع آزادی کشتیرانی در منطقه نمی شوند. کشورهای عربی و مسلمان بارها به آمریکا هشدار داده اند که حمایت بی قید و شرط از اقدامات اسرائیل در نوار غزه منجر به گسترش درگیری در سراسر منطقه می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала