- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

حمله گسترده جدید به تاسیسات انرژی در اوکراین

© Sputnik / Sergey Malgavkoخطوط انتقال برق
خطوط انتقال برق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2024
اشتراک
گرمان گالوشچنکو، وزیر انرژی اوکراین، از حمله گسترده جدیدی به بخش انرژی این کشور خبر داد و اعلام کرد تاسیسات تولید برق این کشور هدف قرار گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، دیشب هشدار حمله هوایی در اوکراین اعلام شد. رسانه های اوکراینی از انفجارهایی در استان های دنپروپتروفسک، خملنیتسکی، لووف، ایوانو-فرانکیفسک و چرکاسی خبر دادند.
گالوشچنکو در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس بوک (ممنوعه در روسیه) نوشت:"یک حمله گسترده دیگر به بخش انرژی ما. این بار دشمن به تاسیسات در ایتان های دنپروپتروفسک، پولتاوا و چرکاسی ضربه می زند. هدف حمله به ویژه تاسیسات تولید برق بود. کارکنان صنعت انرژی و امدادگران در حال حاضر برای از رفع پیامدهای حمله تلاش می کنند".
نیروهای مسلح روسیه در 10 اکتبر 2022 - دو روز پس از حمله تروریستی به پل کریمه که به گفته مقامات روسی، سرویس های ویژه اوکراین در ورای ان قرار داشت، حمله به زیرساخت های اوکراین را آغاز کردند. حملاتی علیه تأسیسات انرژی، صنایع دفاعی، فرماندهی نظامی و ارتباطات در سراسر این کشور انجام می شود. از آن زمان، هشدارهای حمله هوایی هر روز در مناطق گوناگون اوکراین و گاهی در سراسر این کشور اعلام شده است. همزمان، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه، دیمیتری پسکوف، اعلام کرد که نیروهای روسی در نبرد با نیروهای مسلح اوکراین به ساختمان های مسکونی و زیرساخت های اجتماعی حمله نمی کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала