مکرون دستور آماده سازی کمک نظامی جدیدی به اوکراین را صادر کرد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2024
اشتراک
وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد، امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور به او دستور داده بسته جدیدی از کمک های نظامی به اوکراین را آماده کند.
به گزارش اسپوتنیک، سباستین لکورنو روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "رئیس جمهور فرانسه از من خواست بسته کمکی جدیدی برای اوکراین آماده کنم. من اطلاعات بیشتری در این مورد ارائه نمی کنم، ستاد و اداره کل تسلیحات در حال کار روی این موضوع هستند، به ویژه در مورد تجهیزات زمینی. ما تانک های چرخ دار AMX-10RC، نفربرهای زرهی داریم. در حوزه پدافند هوایی با موشک‌های میسترال که نقش مهمی در دفاع در برابر هواپیماهای بدون سرنشین دارند، همین‌طور است."
روسیه معتقد است که ارسال تسلیحات به اوکراین در حل و فصل موضوع این کشور تداخل دارد، این اقدام کشورهای ناتو را مستقیماً در درگیری دخالت می دهد و آنها به نوعی "با آتش بازی می کند". سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ناتو مستقیماً در این درگیری دخالت دارند، از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها. کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب کمکی به مذاکرات نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала