زلنسکی اعلام کرد دبیر شورای امنیت اوکراین را به سمت دیگری منتقل می کند

© Photo / The Presidential Office of Ukraineزلنسکی
زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2024
اشتراک
رئیس جمهور اوکراین گفت که الکسی دانیلوف که روز سه‌شنبه از سمت دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین برکنار شد، "به سمت دیگری" منتقل می‌شود، اما مشخص نکرد که کدام سمت.
به گزارش اسپوتنیک، روز سه شنبه، زلنسکی دانیلوف را از سمت دبیر شورای امنیت ملی و دفاع برکنار و به جای وی الکساندر لیتویننکو را که پیش از این سمت ریاست سرویس اطلاعات خارجی را بر عهده داشت، منصوب کرد. الکسی گونچارنکو، معاون رادای اوکراین گفت که دانیلوف به عنوان سفیر اوکراین در نروژ منصوب خواهد شد.
زلنسکی امروز در یک پیام ویدئویی گفت: "امروز ما به راه اندازی مجدد سیستم مدیریت کشور خود ادامه دادیم. تغییرات پرسنلی وجود دارد. من از الکسی دانیلوف به دلیل فعالیتش به عنوان وزیر امنیت ملی و شورای دفاع اوکراین سپاسگزارم. او به سمت دیگری منتقل می شود."
زلنسکی مشخص نکرد که دانیلوف دقیقا به کجا منتقل خواهد شد. وی افزود که "به روز رسانی سیستم دولتی در همه سطوح" ادامه خواهد داشت.
میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس دفتر زلنسکی، برکناری دانیلوف را "چرخش پرسنل معمولی" خواند.
نشریه اوکراینی LIGA به نقل از پودولیاک می‌گوید: "رئیس‌جمهور در این مورد بسیار صحبت می‌کند، که تیم را تقویت می‌کند، تیم را تغییر می‌دهد، زیرا ما در مراحل مناسب جنگ هستیم و هر مرحله باید فرآیندها را پویا کند."
در 20 مارس، دانیلوف به طور بی ادبانه ای به لی هوی، نماینده ویژه جمهوری خلق چین در اوراسیا، گفت که نمایندگان چین نمی توانند تصمیم بگیرند که کی کی یف چه زمانی بر سر میز مذاکره با مسکو بنشیند.
همانطور که نشریه اوکراینی "Strana" نوشت، جایگزینی دبیر شورای امنیت اوکراین کاملاً فنی است، زیرا دانیلوف از فوریه 2022 هر گونه نفوذ جدی را بر روندهای سیاسی از دست داده است، از جمله به دلیل درگیری شدید او با رئیس دفتر زلنسکی، آندری یرماک، در ژوئن 2022.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала