- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

دفع حمله موشکی به منطقه بلگورود توسط نیروهای پدافند هوایی روسیه+ عکس

© Sputnik / Евгений Биятов /  مراجعه به بانک تصاویر خدمه نظامی سامانه پدافند هوایی روسیه
خدمه نظامی سامانه پدافند هوایی روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.03.2024
اشتراک
بر فراز بلگورود روسیه، 13 موشک "وامپیر" نابود شد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه بیانیه ای در خصوص دفع حملات موشکی اوکراین به مناطق روسیه صادر کرد.
در این بیانیه آمده است: «شب گذشته تلاش رژیم کی یف برای انجام حمله تروریستی به اهدافی در خاک فدراسیون روسیه با استفاده از سامانه موشکی چندگانه پرتاب «وامپیر - آر ام -70» متوقف شد. سیزده موشک توسط سامانه‌های پدافند هوایی در حال انجام وظیفه بر فراز منطقه بلگورود منهدم شد».
وزارت دفاع روسیه همچنین اطلاع داد که بر اساس اطلاعات اولیه دو نفر در روستای دوبوویه زخمی شدند. یک مرد دچار آسیب جمجمه و ترکش در ناحیه شکم شده است. قربانی دوم دچار آسیب جمجمه شده است.
فدراسیون روسیه پیشتر یادداشتی در خصوص ارسال سلاح به اوکراین برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از سوی غرب، نه تنها به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند، بلکه تأثیر منفی بر این روند خواهد گذاشت.
دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که مسکو به دقت هرگونه اظهارات در مورد ضدحمله آتی را زیر نظر دارد و هنگام برنامه ریزی عملیات ویژه آنها را در نظر می گیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала