کارشناس: استخدام تروریست های حادثه کروکوس از طریق سفارت اوکراین بوده است

© Sputnik / Sergey Bobylev /  مراجعه به بانک تصاویر Сотрудники силовых структур у концертного зала "Крокус Сити Холл", где произошла стрельба
Сотрудники силовых структур у концертного зала Крокус Сити Холл, где произошла стрельба - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2024
اشتراک
کارشناس: عاملان حمله تروریستی در کروکوس توسط سفارت اوکراین در دوشنبه استخدام شدند.
به گزارش اسپوتنیک، سرهنگ بازنشسته بختیار رحمانوف، کارشناس نظامی، افسر سابق خدمات ویژه، می گوید که استخدام قاتلان برای حمله تروریستی در سالن کنسرت تالار کروکوس در نزدیکی مسکو از طریق سفارت اوکراین در تاجیکستان انجام شده است.
به گفته وی، چند هفته قبل از حمله تروریستی، اطلاعاتی در وب سایت نمایندگی دیپلماتیک اوکراین در مورد دعوت از خارجی ها برای پیوستن به گروه موسوم به "لژیون بین المللی" ظاهر شد.
او به اسپوتنیک گفت که هیئت دیپلماتیک اوکراین در پیام منتشر شده همه تماس ها را ارائه کرده است - تروریست بالقوه فقط می تواند تماس بگیرد و افزود: استخدام قاتلان برای حمله تروریستی از طریق سفارت اوکراین در دوشنبه انجام شد، سفیر آن رئیس سابق اطلاعات خارجی بود و خود کنسولگری نیز چند هفته قبل از حمله تروریستی، به دنبال عاملان این حمله بود و علناً دستوری را برای استخدام قاتلان در صفحه سفارت اوکراین در تاجیکستان منتشر کرد.
رحمانوف دائماً چنین پیام هایی را در وب سایت سفارت اوکراین رصد می کند. از سال 2014، دیپلمات‌های اوکراینی چندین بار اعلامیه‌های مشابهی را منتشر کردند، اما پس از مداخله وزارت خارجه تاجیکستان حذف شدند. طبق قانون جمهوری، شرکت اتباع تاجیکستان در درگیری ها در قلمرو کشورهای دیگر مجازات کیفری دارد.
به گفته رحمانوف، که اسکرین شات تبلیغاتی از وب سایت سفارت را در اختیار اسپوتنیک قرار داده است، آخرین تماس های اینچنینی با خارجی ها در وب سایت نمایندگی دیپلماتیک اوکراین در 9 و 18 مارس بوده است. به گفته وی، پیامی که در 18 مارس ظاهر شد "بیش از دو روز در آنجا باقی ماند." در حال حاضر چنین اعلامیه ای وجود ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала