- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

بزرگترین حمله به شبکه برق و انرژی اوکراین در طول تاریخ + فیلم

© Photo / Press service of the EMERCOM of Luhanskبزرگترین حمله به شبکه برق و انرژی اوکراین در طول تاریخ
بزرگترین حمله به  شبکه برق و انرژی اوکراین در طول تاریخ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.03.2024
اشتراک
وادیم کودریتسکی، رئیس شرکت برق و انرژی اوکراینی Ukrenergo، در برنامه تلویزیونی ملی این کشور گفت: سیستم برق و انرژی اوکراین تحت قدرتمندترین حمله تمام دوران قرار گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، "حمله صبحگاهی به سیستم انرژی اوکراین بزرگترین حمله در تمام دوران ها بود و با استفاده از سلاح های ترکیبی انجام شد. این حمله در مناطق مختلف اوکراین به نیروگاه های حرارتی و برق آبی و همچنین در پست های اصلی برق رسانی تحت مدیریت Ukrenergo انجام شد".
به گفته وی، آسیب به تاسیسات انرژی در بسیاری از مناطق ثبت شده است، به ویژه "شهر خارکف، که در آن مقیاس آسیب بیشتر از سایر مناطق است. وی خاطرنشان کرد که هدف، تاسیسات سیستم انرژی در مناطق مختلف اوکراین - تاسیسات تولید برق ، پست های فشار قوی, پست های اپراتورهای توزیع بوده است".
کودریتسکی افزود که محدودیت عرضه انرژی در مناطق مختلف، عمدتاً در ساحل چپ دنیپر وجود دارد. او اطمینان داد که پس از آسیب به نیروگاه برق آبی دنیپر، "هنوز خطر شکسته شدن سد وجود ندارد."
همانطور که هلدینگ انرژی اوکراین DTEK قبلا گزارش داده بود، تعدادی از نیروگاه های حرارتی در اوکراین روز جمعه مورد اصابت قرار گرفت و تجهیزات این نیروگاه ها آسیب جدی دید. همانطور که رسانه های اوکراینی گزارش دادند، در تعدادی از مناطق این کشور هشدار حمله هوایی اعلام شد. صدای انفجار در مناطق ایوانو-فرانکیفسک، خملنیتسکی، وینیتسیا، لویو اوکراین و همچنین در مناطق کی یف، خارکف، کریووی روگ و سومی این کشور شنیده شد. رسانه های اوکراینی از قطع برق در مناطق اودسا، کریووی روگ، کیرووگراد، خملنیتسکی، دنپروپتروفسک، سومی، دنپروپتروفسک و پولتاوا خبر دادند. علاوه بر این، شرکت اوکراینی Ukrhydroenergo گزارش داد که حمله به نیروگاه برق آبی دنیپر و یک سد واقع در شهرزاپوروژیه تحت کنترل نیروهای مسلح اوکراین ثبت شده و خدمات اورژانس در حال کار برای خاموش کردن آتش هستند.
نیروهای مسلح روسیه در 10 اکتبر 2022 - دو روز پس از حمله تروریستی به پل کریمه که به گفته مقامات روسی، سرویس های ویژه اوکراین پشت سر آن قرار داشت، حمله به زیرساخت های اوکراین را آغاز کردند. حملاتی علیه تأسیسات انرژی، صنایع دفاعی، فرماندهی نظامی و ارتباطات در سراسر کشور انجام می شود. از آن زمان، هشدارهای حمله هوایی هر روز در مناطق گوناگون اوکراین و گاهی در سراسر این کشور اعلام شده است. همزمان، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه، دیمیتری پسکوف، اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه در نبرد با نیروهای مسلح اوکراین به ساختمان های مسکونی و زیرساخت های عمومی حمله نمی کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала