ایلان ماسک می تواند هر نابینایی را بینا کند!

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر ایلان ماسک
ایلان ماسک  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2024
اشتراک
ایلان ماسک از اختراع تراشه نورالینک برای نابینایان خبر داد که می تواند هر نابینایی را بینا کند.
به گزارش اسپوتنیک، ایلان ماسک، سرمایه دار آمریکایی، یک تراشه مغز از شرکت نورالینک را معرفی کرد که به عنوان دستگاهی طراحی شده است که افراد نابینا را بینا می کند.
ماسک در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بینایی - محصول بعدی نورالینک بعد از تله پاتی است ... حتی اگر کسی هرگز ندیده باشد، نابینا به دنیا آمده باشد، ما معتقدیم که می توانیم بینایی او را بازیابی کنیم.
به گفته وی، این تراشه در حال حاضر روی میمون ها آزمایش می شود.
وی افزود: میزان بینایی ممکن است در ابتدا کم باشد، مانند کنسول های اولیه نینتندو، اما در نهایت می تواند به سطح بینایی طبیعی انسان برسد.
ایمپلنت ساخت شرکت  Neuralink - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2024
اولین بیمار با ایمپلنت در مغزش شطرنج بازی کرد + فیلم
ایلان ماسک، در ماه ژانویه، اعلام کرد که اولین فرد تراشه نورالینک را دریافت کرده و وضع جسمانی او خوب است. به گفته وی ، اولین داده های به دست آمده در مورد عملکرد دستگاه نتایج امیدوارکننده ای را نشان می دهد.
ماسک بعدها نوشت که دستگاه جدید نورالینک تله پاتی نام دارد. تله پاتی، این امکان را به مالک می دهد تا با استفاده از قدرت فکر، گوشی هوشمند یا رایانه را کنترل کند و در درجه اول برای افرادی ایجاد شده است که توانایی استفاده از اندام خود را از دست داده اند. روز گذشته، اولین بیمار با استفاده از این تراشه نشان داد که چگونه با قدرت افکارش شطرنج بازی می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала