اولین بیمار با ایمپلنت در مغزش شطرنج بازی کرد + فیلم

© Photo / Neuralinkایمپلنت ساخت شرکت Neuralink
ایمپلنت ساخت شرکت  Neuralink - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2024
اشتراک
اولین بیمار با ایمپلنت ساخت شرکت Neuralink در مغزش نشان داد که چگونه شطرنج بازی می کند.
به گزارش اسپوتنیک، شرکت بازی را در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس پخش کرد.
نولان آربو 29 ساله گفت که حدود 8 سال پیش در یک تصادف فلج شد و از آن زمان تاکنون هیچ چیزی را زیر شانه های خود احساس نکرده است.
این مری می گوید که دوست دارد شطرنج بازی کند، اما نمی تواند این کار را انجام دهد؛ او نشان داد که اکنون چگونه با قدرت افکارش مکان نما را در امتداد صفحه بازی روی صفحه لپ تاپ خود حرکت داده و مهره ها را جا به جا می کند.
آربو اعتراف کرد که اکنون تمام وقتش را با بازی های رایانه ای سپری می کند استراحت وی فقط هنگام شارژ مجدد دستگاهش است. او گفت: "این هنوز ایده آل و کامل نیست، هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، اما زندگی من دیگر تغییر کرده است."
در ماه ژانویه، ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی، اعلام کرد که اولین فرد ایمپلنت Neuralink دریافت کرده و حالش خوب است. به گفته وی ، اولین داده های به دست آمده در مورد عملکرد دستگاه نتایج امیدوارکننده ای را نشان می دهد. ماسک بعدها نوشت که دستگاه جدید ساخت شرکت Neuralink تله پاتی نام دارد و این امکان را به مالک می دهد تا با استفاده از قدرت فکر، گوشی هوشمند یا رایانه را کنترل کند و در درجه اول برای افرادی ساخته شده است که توانایی استفاده از اندام خود را از دست داده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала